Wersja archiwalna BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Główna treść‡ strony

Protokół Nr 4/2019

z dnia 24.01.2019 r.
PROTOKÓŁ Nr 4/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu Wołomińskiego
otwartego w dniu 22 stycznia 2019 r.,
zakończonego w dniu 24 stycznia 2019 r.


W posiedzeniu Zarządu Powiatu Wołomińskiego uczestniczyli:
- jego Członkowie: Adam Lubiak, Robert Szydlik, Paweł Dąbrowski, Izabella Dziewiątkowska oraz
- zaproszeni na posiedzenie: Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz, Sekretarz Aneta Piotrowska, Zastępca Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie Agata Żędzian, Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa Andrzej Nocoń, Kierownik Biura Kontroli Wewnętrznej Agnieszka Gryglas, Naczelnik Wydziału Kultury Promocji i Sportu Katarzyna Pazio, Naczelnik Wydziału Geodezji Robert Denis, Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Dorota Romańczuk, p.o. Naczelnika Wydziału Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej Bożena Woldon, Dyrektor Szpitala Andrzej Gruza, Zastępca Dyrektora Szpitala ds. Lecznictwa Sławomir Janus, Zastępca Dyrektora Szpitala ds. Administracyjno – Eksploatacyjnych Tomasz Boroński.

Porządek obrad:
1. przyjęcie porządku obrad;
2. przyjęcie protokołów z posiedzenia Zarządu w dniu 8 i 16 stycznia 2019 r.;
3. PCPR: projekt uchwały Zarządu w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących „Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2019 - 2021”;
4. WID:
1) projekt uchwały Zarządu w sprawie ustalenia zasad gospodarowania drewnem pozyskanym w ramach selekcyjnego i pielęgnacyjnego usuwania drzew i krzewów rosnących w pasie drogowym dróg powiatowych stanowiących własność Powiatu Wołomińskiego;
2) wniosek w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie decyzji na zajęcie pasa drogowego na aktualnego właściciela obiektu budowlanego przy ul. Napoleona w Kobyłce;
3) wniosek o zwiększenie środków na paragrafie inwestycyjnym „Rozbudowa drogi powiatowej nr 4305W relacji Radzymin (ul. Leśna i Mokra) – Mokre – Łosie, gm. Radzymin”;
4) propozycja planu wykonania nakładek w 2019 r.;
5. BKW: projekt uchwały Zarządu w sprawie udzielenia upoważnień do kontroli w Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych „EXPERTUS” w Ząbkach, ul. Harcerska 9, 05-091 Ząbki prowadzonym przez Europejską Uczelnię Informatyczno – Ekonomiczną w Warszawie;
6. WKP: wnioski o współorganizację imprez;
7. WGG:
1) projekt uchwały Zarządu w sprawie upoważnienia do występowania do sądów powszechnych z wnioskami o ujawnienie praw własności do nieruchomości Powiatu Wołomińskiego;
2) zajęcie stanowiska w sprawie wypłaty odszkodowania za działki gruntu przejęte z mocy prawa przez Powiat Wołomiński;
3) wykaz prawomocnych decyzji, na mocy których Powiat Wołomiński nabył prawo własności do działek przeznaczonych pod budowę dróg;
8. WSO:
1) projekt uchwały Zarządu w sprawie rozstrzygnięcia otwartych konkursów ofert na realizację w roku 2019 zadań publicznych;
2) projekt uchwały Zarządu w sprawie unieważnienia otwartych konkursów ofert na realizację w roku 2019 zadań publicznych;
3) nieodpłatne poradnictwo obywatelskie w powiecie wołomińskim – zmiany;
9. SK: sprawy budżetowe;
10. Szpital: informacja o podjętych działaniach dot. poprawy funkcjonowania rejestracji pacjentów w Szpitalu;
11. sprawy różne.

Rozpoczęcie obrad: godz. 900

Ad. 1.
Odczytano i przyjęto porządek posiedzenia bez uwag.

Ad. 2.
Przyjęto protokoły z posiedzenia Zarządu w dniu 8 i 16 stycznia 2019 r.

Ad. 3.
Zastępca Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie przedstawiła projekt uchwały Zarządu w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących „Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2019 – 2021”. Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr VI-6/2019 w sprawie przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących „Powiatowego Programu Rozwoju Pieczy Zastępczej na lata 2019 – 2021”.

Ad. 4.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa przedstawił projekt uchwały Zarządu w sprawie ustalenia zasad gospodarowania drewnem pozyskanym w ramach selekcyjnego i pielęgnacyjnego usuwania drzew i krzewów rosnących w pasie drogowym dróg powiatowych stanowiących własność Powiatu Wołomińskiego. Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę
Nr VI-7/2019 w sprawie ustalenia zasad gospodarowania drewnem pozyskanym w ramach selekcyjnego i pielęgnacyjnego usuwania drzew i krzewów rosnących w pasie drogowym dróg powiatowych stanowiących własność Powiatu Wołomińskiego.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa omówił wniosek, który wpłynął do Wydziału w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie decyzji na zajęcie pasa drogowego na aktualnego właściciela obiektu budowlanego przy ul. Napoleona w Kobyłce – Kiosk Ruchu na okres 3 lat. Naczelnik zaproponował rozważenie dokonania wyboru dzierżawcy na zasadach rynkowych poprzez ogłoszenie publiczne możliwości pozyskania określonej powierzchni pasa drogowego na wyznaczony cel. Po przeprowadzonej dyskusji, Zarząd jednogłośnie przychylił się do przedstawionej propozycji.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa omówił wniosek o zwiększenie środków na paragrafie inwestycyjnym „Rozbudowa drogi powiatowej nr 4305W relacji Radzymin (ul. Leśna i Mokra) – Mokre – Łosie, gm. Radzymin” o kwotę 32.000,00 zł. Zarząd jednogłośnie zaakceptował przedstawiony wniosek.
Zarząd pozytywnie zaopiniował plan wykonania nakładek w 2019 r.

Ad. 5.
Kierownik Biura Kontroli Wewnętrznej przedstawiła projekt uchwały Zarządu w sprawie udzielenia upoważnień do kontroli w Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych „EXPERTUS” w Ząbkach, ul. Harcerska 9, 05-091 Ząbki prowadzonym przez Europejską Uczelnię Informatyczno – Ekonomiczną w Warszawie. Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr VI-8/2019 w sprawie udzielenia upoważnień do kontroli w Liceum Ogólnokształcącym dla Dorosłych „EXPERTUS” w Ząbkach, ul. Harcerska 9, 05-091 Ząbki prowadzonym przez Europejską Uczelnię Informatyczno – Ekonomiczną w Warszawie.

Ad. 6.
Zarząd rozpatrzył wnioski o współorganizację imprez i podjął następujące decyzje:
1) Sportowa Szkoła Podstawowa nr 5 w Wołominie - Cykl rozgrywek "VII Memoriał Siatkarski im. płk. Jarosława Florczaka" – 3.500 zł (jednogłośnie);
2) Prywatna Szkoła Muzyczna I i II st. im. Witolda Lutosławskiego w Wołominie - Cykl koncertów karnawałowych – 1.500 zł (jednogłośnie);
3) Zespół Szkół w Jasienicy – II Gminny Konkurs Piosenki Obcojęzycznej – 350 zł (jednogłośnie);
4) Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Tłuszczu - II Drużynowy Konkurs Wiedzy o Królestwie Zjednoczonym dla uczniów klas VII Szkół Podstawowych – odmowa dofinansowania (jednogłośnie);
5) Publiczne Przedszkole nr 1 im. Krasnala Hałabały w Kobyłce - V Powiatowy Przegląd Zespołów Tanecznych "Roztańczone Przedszkolaki" – 1.000 zł (jednogłośnie);
6) Stowarzyszenie "Pomóż Dzieciom" - "Z Górki na Pazurki" – 2.500 zł (jednogłośnie);
7) Klub Sportowy Akademia Młodego Piłkarza GOOL - Charytatywny Turniej Piłki Nożnej "Dzieci-Dzieciom, razem dla Stasia" – 1.600 zł (jednogłośnie);
8) Fundacja Morsy Wołomin-Kobyłka - I Bieg Morsa dla Mateusza – 1.000 zł (jednogłośnie);
9) Gminna Biblioteka Publiczna w Klembowie - Projekt społeczno-kulturalny "Duże Litery" – odmowa dofinansowania (jednogłośnie).

Ad. 7.
Naczelnik Wydziału Geodezji przedstawił projekt uchwały Zarządu w sprawie upoważnienia do występowania do sądów powszechnych z wnioskami o ujawnienie praw własności do nieruchomości Powiatu Wołomińskiego. Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr VI-9/2019 w sprawie upoważnienia do występowania do sądów powszechnych z wnioskami o ujawnienie praw własności do nieruchomości Powiatu Wołomińskiego.
Naczelnik Wydziału Geodezji przedstawił sprawę wypłaty odszkodowania za działki gruntu przejęte z mocy prawa przez Powiat Wołomiński. Zgodnie z pismem Marszałka Województwa Mazowieckiego, na podstawie operatów szacunkowych, sporządzanych na zlecenie Województwa Mazowieckiego, wartość rynkowa działek przejętych na własność Powiatu Wołomińskiego, została ustalona na łączną kwotę 1.456.627 zł. Zarząd zobowiązał Naczelnika do wystosowania pisma do Marszałka Województwa Mazowieckiego z prośbą o możliwość zrzeczenia się spłaty odszkodowania na rzecz Województwa.
Zarząd zapoznał się z wykazem prawomocnych decyzji, na mocy których Powiat Wołomiński nabył prawo własności do działek przeznaczonych pod budowę dróg. Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Geodezji do przygotowania zestawienia nieruchomości przejętych przez Powiat, w stosunku do których ma zobowiązania dot. wypłaty odszkodowania z podziałem na jednostki samorządu terytorialnego, Skarb Państwa oraz inne podmioty publiczne.

Ad. 8.
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich przedstawiła projekt uchwały Zarządu w sprawie rozstrzygnięcia otwartych konkursów ofert na realizację w roku 2019 zadań publicznych. Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr VI-10/2019 w sprawie rozstrzygnięcia otwartych konkursów ofert na realizację w roku 2019 zadań publicznych.
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich przedstawiła projekt uchwały Zarządu w sprawie unieważnienia otwartych konkursów ofert na realizację w roku 2019 zadań publicznych. Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr VI-11/2019 w sprawie unieważnienia otwartych konkursów ofert na realizację w roku 2019 zadań publicznych.
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich przedstawiła informację dot. odstąpienia przez Fundację Honeste Vivere z Warszawy od umowy dotyczącej prowadzenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego. Fundacja uzasadniła swoją decyzję przedstawiając problem z ograniczoną obecnie liczbą osób posiadających uprawnienia doradców obywatelskich, który uniemożliwi należyte wykonanie umowy. Naczelnik poinformowała, że w związku z powyższym Fundacja Spektrum (wystosowano zapytanie do Fundacji) wyraziła zgodę na zawarcie umowy na prowadzenie nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

Ad. 9.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr VI-12/2019 w sprawie ustalenia planu finansowego wydatków, których niezrealizowane planowane kwoty nie wygasają z upływem roku budżetowego 2018.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr VI-13/2019 w sprawie opracowania budżetu Powiatu Wołomińskiego na rok 2019 w pełnej szczegółowości klasyfikacji budżetowej.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr VI-14/2019 w sprawie ustalenia planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami na rok 2019.

Starosta ogłosił przerwę. Zarząd wznowił posiedzenie w dniu 24 stycznia 2019 r. o godz. 1200.

Ad. 10.
Zaproszeni na posiedzenie Zarządu Dyrektor Szpitala wraz z dwoma zastępcami przedstawili informację o podjętych – na polecenie Starosty Adama Lubiaka - działaniach prowadzących do poprawy funkcjonowania rejestracji pacjentów Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej (AOS). Dyrekcja, odnosząc się do otrzymanych wytycznych, przedstawiła koncepcję przeorganizowania I piętra w budynku głównym. W celu zmniejszenia kilkugodzinnego czasu oczekiwania zapisujących się pacjentów, Dyrektor zapewnił o zwiększeniu liczby stanowisk rejestrujących o dwa – pomieszczenia 22 i 23 (archiwum). Zgodnie z poleceniem Starosty Adama Lubiaka z posiedzenia w dniu 8 stycznia br. odnośnie zamówienia systemu kolejkowego do zarządzania ruchem pacjentów, zapewniono o zakupie takiego sprzętu oraz zainstalowanie biletomatów dla czterech stanowisk. Dyrektor poinformował również, że zajęto się kwestią poprawy oznakowania korytarzy szpitalnych, o które wnioskował Członek Zarządu Grzegorz Siwek. Starosta oczekuje, że Dyrekcja dopełni starań, aby wprowadzić w system kolejkowy priorytet przyjęcia pacjentów w okienku rejestracji, którzy po wyjściu z gabinetu lekarskiego ponownie zapisują się na kolejną wizytę. Priorytet ma dotyczyć również osób uprzywilejowanych (w tym Sybiraków). Poinformowano, że zmiany zostaną wprowadzone maksymalnie do 2-3 tygodni.
Zarząd zapoznał się z adaptacją powierzchni i pomieszczeń w budynku głównym po zwolnieniu przez Ambulatoryjną Opiekę Specjalistyczną oraz zagospodarowaniem nowego budynku B:
1) Budynek główny szpitala:
- Parter (powierzchnia w części wschodniej – po sekretariacie i pok. Dyrekcji – z przeznaczeniem na gabinet internistyczny wraz z salą obserwacji dla SOR; pozostała powierzchnia dla obecnej Sterylizacji);
- Piętro I (skrzydło wschodnie (po AOS) z przeznaczeniem docelowo na część oddziału naurologicznego w tym pododdział rehabilitacyjny z salami 2 i 3 osobowymi wyposażonymi w sanitariaty – z 25 łóżkami, gabinety zabiegowe, pokoje lekarskie i pielęgniarskie);
- Piętro IV (skrzydło północne – po pracowni fizjoterapii – z przeznaczeniem dla oddziału okulistycznego na diagnostykę i kwalifikację pacjentów do zabiegów);
2) Nowy budynek B (wzdłuż ul. Gdyńskiej) Przychodnia Specjalistyczna – powierzchnia użytkowa 4.638 m2, budynek z trzema kondygnacjami nadziemnymi, połączony z częścią korytarzową podziemną z pozostałymi budynkami szpitalnymi:
- Parter (powierzchnia komercyjna – apteka, kwiaciarnia, sklep ortopedyczny, kiosk, powierzchnia dla poradni ginekologiczno – położniczej, neonatologicznej, poradnia dla dzieci zdrowych i chorych, Nocna i Świąteczna Opieka Zdrowotna);
- Piętro I (poradnie specjalistyczne dla dorosłych – 18 gabinetów lekarskich i zabiegowych, medycyna pracy, pracownia fizjoterapii);
- Piętro II (pracownicy administracyjni z budynku głównego i obecnego administracyjnego).
Dyrektor Szpitala poinformował, iż wdrożył zalecenia Zarządu dot. przeprowadzenia grupowych szkoleń dla pracowników z informatyzacji. Docelowo będą w szpitalu wyznaczeni koordynatorzy, którzy będą mieli szerszy dostęp do nowo wdrażanego systemu i będą mogli udzielać wsparcia innym pracownikom, jeśli zajdzie taka potrzeba.
Dyrektor Szpitala oznajmił, że otrzymano informację z Narodowego Funduszu Zdrowia, iż zostaną zapłacone nadwykonania w 100% za operacje planowe – zaćmy i endoprotezy, które z uwagi na to, że są planowe, NFZ nie ma w zwyczaju płacić.
Zarząd zapoznał się z propozycjami do planu zadań inwestycyjnych Szpitala na 2019 r. Dyrekcja poinformowała o trzech zadaniach, które uważa za priorytetowe: dostosowanie klatek schodowych, wymiana dźwigu w budynku głównym oraz remont Oddziału Chirurgii Ogólnej.

Ad. 11.
Brak spraw.

Na tym protokół zakończono
Godz. zakończenia: 24.01.2019 r. godz. 15:00
Protokołowała: Magdalena Olejasz


Wytworzył lub odpowiada za treść:Zarząd Powiatu Wołomińskiego, data: 22.01.2019 r.
Wprowadził:Magdalena Olejasz, data: 01.02.2019 r., godz. 15.30
Ostatnia aktualizacja:Magdalena Olejasz, data: 01.02.2019 r., godz. 15.30
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
01.02.2019 r., godz. 15.30Magdalena OlejaszDodanie strony

Strona oglądana: 1545 razy.