Wersja archiwalna BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Główna treść‡ strony

Załącznik

Regulamin Organizacyjny Starostwa - tekst jednolity
Załącznik do Uchwały
Nr XXXII-265/05
Rady Powiatu Wołomińskiego
z dnia 29 grudnia 2005 r.



REGULAMIN ORGANIZACYJNY
STAROSTWA POWIATU WOŁOMIŃSKIEGO

T E K S T J E D N O L I T Y


Rozdział 1
Postanowienia ogólne



§ 1

Urząd Starostwa Powiatowego w Wołominie zwany dalej „Starostwem” jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Zarząd Powiatu, jako organ wykonawczy, realizuje postawione przed nim zadania.

§ 2

Starostwo działa na podstawie:
1. ustawy z dnia 05 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity: Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1592 z późniejszymi zmianami),
2. Ustawy z dnia 24 lipca 1998r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje organów administracji publicznej – w związku z reformą ustrojową państwa (Dz. U. Nr 106, poz. 668 z późniejszymi zmianami),
3. Ustawy z dnia 13 października 1998r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz. U. Nr 133, poz. 872 z późniejszymi zmianami),
4. Statutu Powiatu Wołomińskiego - załącznik do uchwały nr XXXIV-247/02 Rady Powiatu Wołomińskiego z dnia 23 kwietnia 2002 r.
5. niniejszego Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.

§ 3

1. Terenem działania Starostwa jest Powiat Wołomiński, w skład którego wchodzi 12 gmin:
- Gmina Dąbrówka,
- Gmina Jadów,
- Gmina Klembów,
- Gmina Kobyłka,
- Gmina Marki,
- Gmina Poświętne,
- Gmina Radzymin,
- Gmina Strachówka,
- Gmina Tłuszcz,
- Gmina Wołomin,
- Gmina Ząbki,
- Gmina Zielonka.
2. Siedzibą Starostwa jest miasto Wołomin, ul. Prądzyńskiego 3.
3. Godziny pracy Starostwa:
- wszystkie Wydziały, za wyjątkiem Zarządu Dróg Powiatowych oraz Wydziału Komunikacji
Poniedziałek - 9ºº - 17ºº
Wtorek–Piątek - 8ºº - 16ºº
- Zarząd Dróg Powiatowych
Poniedziałek–Piątek - 7ºº - 15ºº
- Wydział Komunikacji
Poniedziałek–Piątek - 700 - 1900
- Centrum Zarządzania Kryzysowego Starosty
praca w ruchu ciągłym.



§ 4

Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1. Regulaminie – należy przez to rozumieć regulamin organizacyjny Starostwa Powiatu Wołomińskiego
2. Statucie – należy przez to rozumieć Statut Powiatu Wołomińskiego
3. Radzie – należy przez to rozumieć Radę Powiatu Wołomińskiego
4. Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Powiatu Wołomińskiego
5. Komisjach – należy przez to rozumieć Komisje Rady Powiatu Wołomińskiego
6. Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Powiatu Wołomińskiego
7. Wicestaroście – należy przez to rozumieć Wicestarostę Powiatu Wołomińskiego
8. Skarbniku – należy przez to rozumieć Skarbnika i Głównego Księgowego Budżetu Powiatu Wołomińskiego
9. Sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarza Powiatu Wołomińskiego
10. Naczelnikach – należy przez to rozumieć Naczelników Wydziałów Starostwa
11. Kierownikach – należy przez to rozumieć Kierowników jednostek organizacyjnych, których pracodawcą jest Starosta.


§ 5

1. W Starostwie obowiązuje instrukcja kancelaryjna dla organów powiatu oraz jednolity rzeczowy wykaz akt dla urzędów samorządu terytorialnego.
2. Rzeczowy podział akt dla Wydziałów ustala Starosta.
3. Integralną częścią regulaminu jest schemat organizacyjny Starostwa, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego regulaminu.

Rozdział 2
Zasady kierowania Starostwem – status pracownika

1. Starosta



§ 6

Starosta jest kierownikiem Starostwa i zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Starostwa, kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych oraz zwierzchnikiem powiatowych służb, inspekcji i straży.
Starosta zatrudnia pracowników samorządowych, których status określa: wybór, powołanie lub umowa o pracę.


§ 7

Starosta kieruje pracą Starostwa przy pomocy Wicestarosty, Sekretarza i Skarbnika.
Starosta i Wicestarosta są to stanowiska z wyboru. Stosunek pracy nawiązuje się z chwilą podjęcia uchwały przez Radę.


§ 8

1. Do zakresu działania Starosty należy w szczególności:
- kierowanie bieżącymi sprawami powiatu,
- kierowanie Starostwem,
- reprezentowanie powiatu,
- przedkładanie projektów uchwał Zarządowi Powiatu,
- przedkładanie projektów uchwał Radzie Powiatu,
- przedkładanie Wojewodzie uchwał Rady Powiatu oraz przepisów porządkowych,
- przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej uchwał objętych zakresem nadzoru Izby,
- składanie Radzie Powiatu sprawozdań z działalności Zarządu Powiatu,
- ogłaszanie budżetu Powiatu,
- wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
- upoważnianie osób wskazanych przepisami ustaw do wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości powiatu,
- wydawanie zarządzeń regulujących bieżące działania Starostwa oraz poleceń służbowych pracownikom,
- podejmowanie działań mających na celu ochronę przed klęskami żywiołowymi,
- podejmowanie niezbędnych czynności w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zabezpieczeniem interesu publicznego należących do właściwości Zarządu,
- wykonywanie innych zadań, określonych ustawami.
2. Jako Przewodniczący Zarządu Powiatu, Starosta stwarza warunki dla sprawnego jego działania, a w szczególności:
- przygotowuje porządek posiedzeń,
- określa czas i miejsce posiedzenia,
- przygotowuje materiały na posiedzenia,
- prowadzi posiedzenia i czuwa nad sprawnym ich przebiegiem,
- zapewnia obsługę posiedzeń,
- wykonuje uchwały Rady powiatu.


§ 9

1. Starosta sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
Wicestarosty,
Sekretarza Powiatu,
Skarbnika Powiatu,
Pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych,
Administratora bezpieczeństwa informacji,
Zespołu Prawnego,
Geodety Powiatowego,
Wydziału Geodezji,
Wydziału Uzgadniania Dokumentacji,
Wydziału Budownictwa,
Wydziału Bezpieczeństwa i Ratownictwa,
Zarządu Dróg Powiatowych,
Powiatowego Inspektora Ruchu Drogowego.
2. W celu zapewnienia sprzyjających warunków do sprawnej pracy Starostwa i jego prawidłowego funkcjonowania Starosta dokonuje podziału zadań i kompetencji pomiędzy pozostałe osoby, o których mowa w § 7.

2. Wicestarosta



§ 10

1. Wicestarosta wykonując wyznaczone przez Starostę kompetencje i zadania zapewnia w powierzonym mu zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów.

2. W czasie nieobecności Starosty lub niemożności pełnienia przezeń obowiązków Starostę zastępuje Wicestarosta.
3. Wicestarosta jest to stanowisko z wyboru na zasadach wymienionych w § 7.
4. Wicestarosta wykonuje obowiązki ustalone dla niego przez Starostę.



§ 11

Wicestarosta sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą:
Wydziału Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej,
Wydziału Edukacji i Kultury,
Wydziału Ochrony Środowiska,
Wydziału Strategii i Rozwoju,
Geologa Powiatowego.

3.
Sekretarz Powiatu



§ 12

1. Sekretarz pełni funkcję na podstawie powołania na wniosek Starosty. Stosunek pracy nawiązuje się z chwilą podjęcia uchwały przez Radę o powołaniu.
2. W razie nieobecności Sekretarza – kompetencje i zadania przejmuje Starosta.
3. Kompetencje i zadania Sekretarza:
a. odpowiada za sprawne funkcjonowanie Starostwa,
b. kontroluje przestrzeganie przez pracowników przepisów prawa, a w szczególności Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
c. nadzoruje przestrzeganie regulaminu, instrukcji kancelaryjnej i organizuje obieg dokumentów w Starostwie,
d. czuwa nad prawidłowym załatwianiem spraw i zgodnym z prawem wydawaniem aktów prawnych,
e. nadzoruje załatwianie wpływających skarg i wniosków,
f. nadzoruje terminowość i jakość załatwiania spraw,
g. nadzoruje dyscyplinę pracy w Starostwie,
h. dąży do podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
i. współpracuje z gminami wchodzącymi w skład Powiatu oraz z sąsiednimi powiatami,
j. utrzymuje bieżące kontakty z mediami i udziela informacji o działalności Starostwa,
k. organizuje niezbędne prace związane z wyborami powszechnymi,
l. uczestniczy w pracach Zarządu z głosem doradczym.
4. Sekretarz Powiatu zapewnia merytoryczną i techniczno-organizacyjną obsługę posiedzeń organów powiatu.
5. W ramach upoważnień udzielonych przez Starostę i Zarząd Powiatu wykonuje inne zadania.


§ 13

Sekretarz Powiatu pełni bezpośredni nadzór nad pracą:
Wydziału Organizacji i Kadr,
Wydziału Spraw Obywatelskich,
Wydziału Komunikacji,
Powiatowego Rzecznika Konsumenta,
Inspektora Kontroli Wewnętrznej,
Audytora Wewnętrznego.

4. Skarbnik Powiatu



§ 14

1. Skarbnik - stanowisko na podstawie powołania na wniosek Starosty.
Stosunek pracy nawiązuje się z chwilą podjęcia uchwały przez Radę o powołaniu –
nadzoruje pracę powierzonych wydziałów merytorycznych.
2. W czasie nieobecności Skarbnika zastępuje go naczelnik Wydziału Finansowego.
3. Skarbnik odpowiada w szczególności za realizację następujących zadań:
a) prawidłową realizację budżetu powiatu,
b) planowanie potrzeb finansowych powiatu,
c) inicjowanie i wdrażanie efektywnego gospodarowania budżetem powiatu,
d) zapewnienie kontroli działalności finansowej powiatowych jednostek organizacyjnych oraz służb, inspekcji i straży,
e) współpracę z organami podatkowymi i finansowymi, w tym z Regionalną Izbą Obrachunkową,
f) prowadzenie negocjacji z bankami i innymi instytucjami w celu pozyskiwania środków finansowych dla powiatu,
g) zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych,
h) prowadzenie prac planistycznych niezbędnych do podejmowania zadań inwestycyjnych,
i) sprawowanie nadzoru nad inwentaryzacją majątku powiatu.
4. Skarbnik Powiatu kontrasygnuje dokumenty dotyczące czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań majątkowych.
5. Szczegółowy zakres obowiązków i uprawnień Skarbnika Powiatu jako Głównego Księgowego Budżetu określają odrębne przepisy.


§ 15

Skarbnik sprawuje nadzór nad pracą:
Wydziału Finansowego,
Wydziału Planowania i Realizacji.



Rozdział 3
Organizacja pracy Starostwa – struktura stanowisk



§ 16

Jednostkami organizacyjnymi Starostwa są wydziały i samodzielne stanowiska.


§ 17

1. Pracą wydziałów kierują Naczelnicy Wydziałów.
2. W skład wydziału winno wchodzić co najmniej dwóch pracowników.


§ 18

W skład Starostwa wchodzą następujące jednostki organizacyjne:
1. Sekretarz - SE
2. Skarbnik - SK
3. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych - PO
4. Administrator Bezpieczeństwa Informacji - ABI
5. Zespół Prawny - ZP
6. Wydział Organizacji i Kadr - WOK
7. Wydział Spraw Obywatelskich - WSO
8. Wydział Planowania i Realizacji - WPR
9. Wydział Finansowy - WFN
10. Wydział Edukacji i Kultury - WEK
11. Wydział Bezpieczeństwa i Ratownictwa - WBR
12. Wydział Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej - WOZ
13. Wydział Ochrony Środowiska - WOŚ
14. Wydział Strategii i Rozwoju - WSR
15. Wydział Geodezji - WGG
16. Wydział Budownictwa - WAB
17. Wydział Komunikacji - WKM
18. Wydział Uzgadniania Dokumentacji - WUD
19. Zarząd Dróg Powiatowych - ZDP
20. Powiatowy Rzecznik Konsumenta - PRK
21. Inspektor Kontroli Wewnętrznej - KWE
22. Audytor Wewnętrzny - AWE
23. Powiatowy Inspektor Ruchu Drogowego - PIR
24. Geodeta Powiatowy - GP
25. Geolog Powiatowy - GOP



Rozdział 4
Zakres działania Starostwa

1. Naczelnicy Wydziałów



§ 19

1. Stosunek pracy nawiązuje się na podstawie umowy o pracę.
2. Naczelnicy kierują pracą podległych jednostek organizacyjnych i ponoszą odpowiedzialność za prawidłową ich organizację oraz skuteczność pracy.
3. Naczelnicy ponoszą pełną odpowiedzialność za zgodne z prawem przygotowanie dokumentów przez pracowników oraz powierzone mienie.
4. W ramach swoich kompetencji dokonują podziału zadań między podległych pracowników opracowując zakresy czynności oraz je aktualizując.
5. W zakresie określonym przez Starostę Naczelnicy upoważnieni są do wydawania „z upoważnienia starosty” decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.


§ 20

1. Naczelnicy w zakresie swojego działania zobowiązani są w szczególności do:
1) terminowego załatwiania spraw,
2) opracowywania materiałów będących przedmiotem obrad sesji Rady, posiedzeń Zarządu i Komisji Rady,
3) przygotowywanie odpowiedzi na: interpelacje i zapytania radnych, wnioski komisji Rady,
4) realizowania uchwał Rady i Zarządu Powiatu w zakresie swojego działania,
5) załatwiania skarg i wniosków,
6) przygotowywanie projektów aktów prawnych: uchwał, zarządzeń, decyzji oraz uzgadniania ich treści z zespołem prawnym,
7) przygotowywanie projektów zawieranych z innymi podmiotami umów i porozumień,
8) sprawdzanie prawidłowości stosowania instrukcji kancelaryjnej przez pracowników i udzielanie w tym zakresie niezbędnych wskazówek,
9) dbałość o to, aby ukazujące się przepisy prawne docierały do pracowników wydziału w celu zapoznania się z ich treścią,
10) współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie niezbędnym do wykonywania zadań Starostwa,
11) wzajemnego informowania się o zasadniczych rozstrzygnięciach związanych z działalnością podległych komórek, których znajomość niezbędna jest dla prawidłowego załatwienia sprawy,
12) zasięgania opinii właściwych organów we wszystkich sprawach jeżeli wynika to z przepisów,
13) prowadzenie innych zadań zleconych przez osoby wymienione w § 7,
14) udzielanie informacji publicznych z zakresu działania podległych jednostek organizacyjnych,
15) czuwania nad przestrzeganiem tajemnicy służbowej oraz ochrony danych osobowych.
2. Naczelnicy na polecenie Starosty uczestniczą w:
1) sesjach Rady Powiatu,
2) posiedzeniach Zarządu Powiatu,
3) posiedzeniach komisji Rady.

2. Komórki Organizacyjne Starostwa



§ 21

Zadania wspólne komórek organizacyjnych Starostwa.
1. Posiadanie i znajomość przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, Kpa, prawa administracyjnego.
2. Ciągłe aktualizowanie przepisów prawnych i wzajemne informowanie się o zmianach. Znajomość orzecznictwa.
3. Obowiązek przestrzegania przepisów prawa.
4. Współpraca z wojewódzkim sejmikiem samorządowym.
5. Analiza uzyskiwanych dochodów, stawianie wniosków co do oszczędności jak i znalezienia źródeł dochodów.
6. Sygnalizowanie stwierdzonych nieprawidłowości bezpośrednio Staroście lub Zarządowi.
7. Opracowywanie projektów uchwał, wykonywanie uchwał Rady i Zarządu przekazywanych za pośrednictwem Sekretarza lub osoby wyznaczonej przez Starostę.
8. Planowanie zadań rzeczowych i wydatków dotyczących prowadzonych przez jednostkę organizacyjną Starostwa zadań w zakresie powierzonych obowiązków oraz przedkładanie w terminie 30 dni po zakończeniu roku budżetowego – sprawozdania. Wstępne planowanie zadań w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
9. Sygnalizowanie Zarządowi o zdarzeniach, które mogą być powodem braku równowagi budżetowej.
10. Przekazywanie Wydziałowi Organizacji i Kadr kopii zawartych umów lub zleceń lub okazywanie do wglądu Wydziałowi Organizacji i Kadr umów i zleceń w celu wprowadzenia do centralnego rejestru.
11. Rozpatrywanie skarg kierowanych do organów samorządowych, badanie ich zasadności i analizowanie źródeł i przyczyn oraz zapewnienie ich należytego i terminowego załatwienia.


§ 22

Do ogólnego zakresu działania wydziałów należy:
1. przygotowanie projektów zarządzeń Starosty,
2. wnioskowanie i podejmowanie przedsięwzięć organizacyjno – technicznych i ekonomicznych w celu prawidłowego rozwoju dziedzin należących do ich zakresu czynności,
3. współdziałanie w zakresie wykonywanych zadań z innymi wydziałami Starostwa oraz innymi organizacjami i instytucjami,
4. merytoryczne przygotowanie materiałów w odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych, wnioski komisji Rady Powiatu oraz skargi i wnioski mieszkańców,
5. przygotowanie projektów decyzji administracyjnych,
6. sporządzanie okresowych sprawozdań z zakresu właściwego danemu wydziałowi,
7. wykonywanie na polecenie Starosty innych zadań w sprawach nie objętych zakresem działania wydziałów.


§ 23

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych


Do zakresu działania Pełnomocnika należy w szczególności:
1) w zakresie ochrony informacji niejawnych:
- zapewnienie ochrony informacji niejawnych w Starostwie,
- ochrona systemów sieci teleinformatycznej,
- kontrolowanie ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji,
- okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów niejawnych,

2) w zakresie organizacji kancelarii tajnej:
- rejestrowanie, przechowywanie i zapewnienie prawidłowego obiegu dokumentów zawierających informacje niejawne,
- zabezpieczenie funkcjonowania kancelarii.


§ 24

Administrator Bezpieczeństwa Informacji


Administrator Bezpieczeństwa Informacji odpowiada za bezpieczeństwo danych osobowych w systemie informatycznym, w szczególności za:
- przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu, w którym przetwarzane są dane osobowe
- właściwy nadzór nad funkcjonowaniem mechanizmów uwierzytelnienia użytkownika oraz kontroli dostępu do danych osobowych,
- podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń w systemie zabezpieczeń.


§ 25

Zespół Prawny


1. W skład Zespołu Prawnego wchodzą radcy prawni i pracownicy obsługi.
2. Zadania i obowiązki Zespołu Prawnego:
- bieżąca obsługa prawna spraw należących do kompetencji Starostwa
- przygotowywanie opinii prawnych dla potrzeb Zarządu
- przedstawianie interpretacji prawnych w czasie posiedzeń Rady
- udzielanie porad prawnych pracownikom w sprawach zadań realizowanych przez Starostwo
- przygotowywanie zbiorczych informacji o stanie prawnym zadań wykonywanych przez Starostwo
- prowadzenie spraw zleconych przez Starostę
- realizowanie zadań i obowiązków wynikających z przepisów ustawy o radcach prawnych, a nie wymienionych wcześniej
3. Radca Prawny zajmuje w strukturze Starostwa stanowisko zgodnie z ustawą o radcach prawnych.
4. Stosunek pracy z radcą prawnym nawiązuje się na podstawie umowy o pracę lub stosunku cywilnoprawnego z kancelarią prawną na podstawie umowy o świadczenie usług.


§ 26

Wydział Organizacji i Kadr


Do podstawowych zadań Wydziału Organizacji i Kadr należy:
1) prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy pracowników Starostwa,
2) prowadzenie spraw osobowych kadry kierowniczej powiatowych jednostek organizacyjnych,
3) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy,
4) prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia pracowników,
5) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy,
6) prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem zawodowym pracowników,
7) prowadzenie archiwum zakładowego,
8) obsługa kancelaryjna Starostwa i Rady Powiatu,
9) prowadzenie obsługi w zakresie zamówień publicznych,
10) prowadzenie obsługi gospodarczej i administracyjnej siedzib Starostwa,
11) prowadzenie spraw związanych z remontami budynków Starostwa,
12) prowadzenie ksiąg inwentarzowych wyposażenia,
13) prowadzenie spraw socjalnych pracowników oraz gospodarowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
14) skreślono,
15) sporządzanie projektów struktury organizacyjnej Starostwa, umów, porozumień itp.


§ 27

Wydział Spraw Obywatelskich


Do podstawowych zadań Wydziału Spraw Obywatelskich należy:
1) prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o powszechnym obowiązku obrony, w tym:
a) przygotowanie i prowadzenie poboru,
b) realizowanie przedsięwzięć związanych ze świadczeniami na rzecz obrony w zakresie potrzeb wynikających z zadań realizowanych przez Starostę,
c) prowadzenie dokumentacji i organizacja akcji kurierskiej oraz przeprowadzanie szkoleń w tym zakresie,
d) postępowanie reklamacyjne,
2) skreślono,
3) przygotowywanie zezwoleń na organizowanie zbiórek publicznych,
4) przygotowywanie zezwoleń na sprowadzanie zwłok lub prochów z zagranicy,
5) prowadzenie ewidencji stowarzyszeń,
6) prowadzenie Powiatowego Biura Rzeczy Znalezionych,
7) prowadzenie Kancelarii Tajnej,
8) obsługa biurowa Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych,
9) przyjmowanie wniosków i wydawanie paszportów dla mieszkańców powiatu,
10) redakcja Biuletynu Informacji Publicznej,
11) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem repatriantom pomocy finansowej na częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem lub adaptacją lokalu mieszkalnego,
12) prowadzenie spraw z zakresu przyjmowania wniosków o wpisanie zaproszenia cudzoziemca do ewidencji zaproszeń i wydawania zaproszeń,
13) obsługa wyborów do samorządu powiatowego,
14) przygotowanie informacji i opinii w sprawach uzgadniania w zakresie zadań samorządowych projektów: miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, decyzji o lokalizacji celu publicznego,
15) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne,
16) prowadzenie spraw związanych z organizacją przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych na terenie Powiatu Wołomińskiego do zakładu medycyny sądowej,
17) koordynacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, w szczególności programu współpracy Powiatu Wołomińskiego z organizacjami pozarządowymi.


§ 28

Wydział Planowania i Realizacji


Do podstawowych zadań Wydziału Planowania i Realizacji należy:
1) przygotowanie opinii dotyczącej planów zagospodarowania przestrzennego gmin,
2) przygotowywanie i rozliczanie umów o dotacje przekazywane z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska,
3) przygotowywanie wniosków w celu pozyskania środków finansowych do instytucji krajowych,
4) planowanie przedsięwzięć i możliwości finansowania zadań inwestycyjnych,
5) przygotowanie i prowadzenie procesu inwestycyjnego dla przyjętych tytułów inwestycyjnych,
6) prowadzenie księgi inwentarzowej majątku Powiatu.


§ 29

Wydział Finansowy


1. Do podstawowych zadań Wydziału Finansowego należy:
1) prowadzenie obsługi księgowej Powiatu oraz Starostwa wg obowiązujących przepisów,
2) zbieranie i przygotowywanie materiałów do opracowania projektu budżetu Powiatu,
3) opracowanie projektów uchwał Rady i Zarządu Powiatu,
4) opracowanie i aktualizacja planu finansowego Powiatu i Starostwa,
5) prowadzenie obsługi kasowej budżetu Powiatu i Starostwa,
6) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem i wypłatą wynagrodzeń,
7) prowadzenie ewidencji analitycznej mienia Powiatu i Skarbu Państwa oraz wszczynanie postępowania zmierzającego do ściągnięcia należności,
8) prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych Starostwa,
9) rozliczanie, wyjaśnianie i weryfikacja różnic inwentaryzacyjnych ujawnionych podczas
( doraźnych lub okresowych) spisów z natury,
10) prowadzenie ewidencji dotyczącej rozliczeń podatku VAT,
11) dokonywanie wstępnej kontroli sprawozdań jednostek organizacyjnych Powiatu pod względem rachunkowym oraz zgodności z planem finansowym,
12) prowadzenie rozliczeń z Urzędem Skarbowym i ZUS-em.
2. W ramach Wydziału finansowego działa zespół ds. pozyskiwania funduszy, do którego podstawowych zadań należy:
1) inicjowanie, planowanie, koordynowanie oraz monitorowanie przedsięwzięć związanych z pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków finansowych z funduszy pomocowych,
2) utrzymywanie kontaktów i prowadzenie negocjacji z przedstawicielami jednostek rządowych, pozarządowych oraz w ramach udzielonych upoważnień z organizacjami międzynarodowymi udzielającymi pomocy zagranicznej,
3) pozyskiwanie, koordynacja i monitorowanie uzyskanych programów pomocy zagranicznej we współpracy z odpowiednimi jednostkami organizacyjnymi Starostwa,
4) monitorowanie przedsięwzięć podejmowanych na różnych szczeblach, zmierzających do przygotowania Powiatu i jego struktur do uczestnictwa w przyszłych funduszach Unii Europejskiej,
5) podejmowanie odpowiednich działań w Starostwie dla efektywnego pozyskiwania i wdrażania środków pomocowych,
6) współpraca z partnerami społecznymi, docelowymi grupami społecznymi i środkami masowego przekazu w obszarze aktywności Zarządu Powiatu w sprawach związanych z programami pomocy zagranicznej i integracją europejską.


§ 30

Wydział Edukacji i Kultury


Do podstawowych zadań Wydziału Edukacji i Kultury należy:
1) koordynacja prac związanych z działalnością placówek oświatowych i kulturalnych prowadzonych przez Powiat Wołomiński,
2) współpraca z dyrektorami placówek oświatowych i kulturalnych w zakresie:
- uzgadniania planów organizacyjnych,
- diagnozowania stanu bazy szkolnej,
- określania potrzeb ekonomicznych i materialnych,
- promowania działalności innowacyjnej służącej poprawie jakości edukacji w szkole,
3) współpraca z Powiatowym Zespołem Doradców Metodycznych,
4) współpraca z niepublicznymi placówkami oświatowymi dotowanymi przez Powiat Wołomiński,
5) prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych z Powiatu Wołomińskiego,
6) prowadzenie czynności związanych z organizowaniem konkursów na dyrektorów placówek,
7) przygotowywanie decyzji dotyczących skierowań uczniów do szkół specjalnych,
8) koordynacja rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych,
9) prowadzenie procedur awansu zawodowego nauczycieli,
10) współpraca z okręgową komisją egzaminacyjną,
11) współpraca z wydziałami Starostwa Powiatu Wołomińskiego w zakresie dotyczącym oświaty, kultury i sportu,
12) współpraca z kuratorium oświaty w sprawach wymagających wspólnych działań,
13) sporządzanie zestawień statystycznych dotyczących prowadzonych placówek oświaty, kultury i sportu,
14) przygotowywanie projektów uchwał w sprawach dotyczących oświaty,
15) współpraca z lokalnymi instytucjami i stowarzyszeniami oraz osobami prowadzącymi działalność w zakresie oświaty, kultury i sportu.


§ 31

Wydział Bezpieczeństwa i Ratownictwa


1. Do podstawowych zadań Wydziału Bezpieczeństwa i Ratownictwa należy:
1) podejmowanie działań zobowiązujących obywateli do świadczeń na wypadek klęsk żywiołowych,
2) opracowywanie planów przeciw działań na wypadek klęsk żywiołowych,
3) koordynowanie działań w zakresie ochrony porządku publicznego,
4) współpraca z Powiatową Strażą Pożarną, Policją oraz innymi służbami i inspekcjami powiatowymi w zakresie bezpieczeństwa publicznego,
5) bieżąca analiza sił i środków niezbędnych dla sprawności powiatowego systemu ratownictwa,
6) przygotowywanie decyzji o przeprowadzaniu imprez masowych,
7) opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych,
8) opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, a także organizowanie szkolenia i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej,
9) opracowywanie, uzgadnianie i przedkładanie do akceptacji planu operacyjnego funkcjonowania powiatu, a także stosownych programów obronnych,
10) opracowywanie i aktualizacja planu przygotowań służby zdrowia w powiecie na potrzeby obronne,
11) realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowywaniem stanowiska kierowania Starosty zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa,
12) opracowanie i aktualizacja projektu regulaminu organizacyjnego starostwa powiatowego na czas wojny oraz projektu zarządzenia Starosty wprowadzającego ww. regulamin w życie,
13) opracowywanie i aktualizacja dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w stanach wyższej gotowości obronnej,
14) opracowywanie i aktualizacja dokumentacji stałego dyżuru.
3. W ramach Wydziału Bezpieczeństwa i Ratownictwa będzie działać Powiatowe Centrum Zarządzania
Kryzysowego, do którego podstawowych zadań należy:
1) realizowanie programów wynikających z polityki województwa w zakresie obrony cywilnej,
2) określania zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym lub siłami natury oraz planowanie zapobiegania tym zagrożeniom na obszarze powiatu,
3) monitorowanie, alarmowanie oraz koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo-ochronnych,
4) zarządzanie w sytuacjach kryzysowych,
5) opracowywanie powiatowych planów obrony cywilnej,
6) planowanie i realizowanie procesów odbudowy,
7) organizowanie i prowadzenie ćwiczeń formacji z zakresu obrony cywilnej,
8) współpraca z organizacjami pozarządowymi w dziedzinie obrony cywilnej.


§ 32

Wydział Ochrony Zdrowia i Polityki Społecznej


Do podstawowych zadań Wydziału Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej należy:
1) monitorowanie działalności Szpitala Powiatowego i przedstawianie określonych wniosków i sprawozdań Zarządowi i Radzie Powiatu,
2) opracowanie, aktualizowanie i kontrola realizacji planu zabezpieczenia ambulatoryjnej opieki zdrowotnej oraz planu medycznych działań ratowniczych na terenie powiatu,
3) opracowywanie i wdrażanie programów prozdrowotnych – promocji zdrowia
i profilaktyki, a także akcji profilaktycznych na terenie powiatu,
4) kreowanie polityki zdrowotnej na terenie powiatu - współpraca z lokalnymi zakładami opieki zdrowotnej, Narodowym Funduszem Zdrowia, jednostkami nadrzędnymi , a także ekspertami i środowiskami opiniotwórczymi w zakresie ochrony zdrowia,
5) analiza stanu zdrowia ludności,
6) opracowywanie projektów uchwał Rady i decyzji Zarządu Powiatu,
7) organizowanie posiedzeń Rady Społecznej zakładu opieki zdrowotnej, dla którego Powiat jest organem prowadzącym,
8) prowadzenie i obsługa powiatowego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności,
9) monitorowanie działalności powiatowych placówek pomocy społecznej, a także współpraca z innymi jednostkami w tym zakresie,
10) tworzenie warunków organizacyjnych i technicznych funkcjonowania pomocy społecznej na terenie powiatu.


§ 33

Wydział Ochrony Środowiska


Do podstawowych zadań Wydziału Ochrony Środowiska należy:
1) prowadzenie spraw dotyczących przedsięwzięć, o których mowa wart. 51 ust. 1 pkt 2 Prawa ochrony środowiska, w zakresie:
a) wydawania pozwoleń na korzystanie ze środowiska (wprowadzanie zanieczyszczeń do powietrza, wytwarzanie odpadów, emitowanie hałasu, pól elektromagnetycznych, pozwolenia wodnoprawne na szczególne korzystanie z wód i wykonywanie urządzeń wodnych, pozwolenia zintegrowane,
b) wydawania zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami,
c) przyjmowania zgłoszeń instalacji,
d) przenoszenia praw i obowiązków wynikających określonych w ww. decyzjach,
e) uzgodnienia w postępowaniach w sprawie ocen oddziaływania przedsięwzięć na środowisko,
2) prowadzenie publicznego dostępnego wykazu postanowień i decyzji z zakresu ochrony środowiska,
3) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie,
4) kontrola przestrzegania przepisów z zakresu ochrony środowiska,
5) uzgadnianie warunków rekultywacji,
6) zezwolenia na wyłączenie gruntu z produkcji rolnej,
7) ustalanie kierunku rekultywacji gruntu na cele rolne lub leśne oraz uznawanie tej rekultywacji gruntów za zakończoną,
8) opiniowanie zmian planów zagospodarowania przestrzennego,
9) nadawanie uprawnień społecznego opiekuna przyrody,
10) prowadzenie rejestru pomników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo-krajobrazowych,
11) wyrażanie zgody na zmianę przeznaczenia terenu, na którym znajduje się starodrzew,
12) sprawowanie kontroli nad przestrzeganiem przepisów o ochronie przyrody,
13) wydawanie decyzji o usunięciu drzew i krzewów przy liniach kolejowych,
14) prowadzenie spraw związanych z Powiatowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
15) wydawanie kart wędkarskich, kart łowiectwa podwodnego,
16) rejestracja sprzętu pływającego do amatorskiego połowu ryb,
17) tworzenie i nadzór nad Społeczną Strażą Rybacką,
18) rejestracja roślin i zwierząt objętych konwencją waszyngtońską,
19) sprawy dotyczące przeznaczania gruntów rolnych do zalesienia oraz przyznawania
ekwiwalentu za prowadzenie uprawy leśnej,
20) nadzór nad gospodarką leśną w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa,
21) opracowywanie uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów nie stanowiących
własności Skarbu Państwa,
22) przyznawanie środków z budżetu Państwa na całkowite lub częściowe pokrycie kosztów
zalesienia gruntów rolnych oraz likwidację skutków klęsk żywiołowych, zagrażających
trwałości lasów,
23) wydawanie zezwoleń na posiadanie i hodowlę chartów lub ich mieszańców,
24) wydzierżawianie obwodów łowieckich polnych,
25) wydawanie postanowień o zastosowaniu odstrzału redukcyjnego zwierzyny,
26) wydawanie decyzji o dopuszczeniu reproduktora do rozrodu naturalnego na czas
określony, po zasięgnięciu opinii regionalnych organizacji hodowców,
27) udział w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji,
28) udział w pracach Zespołu Reagowania Kryzysowego,
29) prowadzenie spraw związanych ze sporządzaniem opracowań w zakresie ochrony środowiska dla powiatu,
30) edukacja ekologiczna,
31) propagowanie działań proekologicznych,
32) upowszechnianie i wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju.


§ 34

Wydział Strategii i Rozwoju


Do podstawowych zadań Wydziału Strategii i Rozwoju należy:
1) nadzór nad realizacją Strategii Rozwoju Powiatu,
2) współpraca z gminami w zakresie zbieżności Strategii Rozwoju Powiatu ze Strategiami Rozwoju gmin,
3) współpraca z Urzędem Marszałkowskim w zakresie pozyskiwania środków finansowych z funduszy strukturalnych,
4) opracowywanie wniosków dotyczących pozyskiwania środków finansowych,
5) nadzór nad realizacją zadań finansowanych przy współudziale pozyskanych środków,
6) tworzenie sieci współpracy w zakresie innowacji pomiędzy sektorem badawczo-rozwojowym, przedsiębiorstwami i innymi podmiotami (w poziomie regionalnym i lokalnym),
7) rozwój systemu komunikacji i wymiany informacji, w tym zbieranie danych i tworzenie ich baz z zakresu m.in. działań edukacyjnych i innych przedsięwzięć wspierających rozwój innowacji.


§ 35

Wydział Geodezji


Do podstawowych zadań Wydziału Geodezji należy:
1) potwierdzanie udziałów we wspólnocie gruntowej,
2) prowadzenie ewidencji gruntów, budynków i klasyfikacji gleboznawczej,
3) gospodarowanie nieruchomościami Skarbu Państwa,
4) przygotowywanie decyzji o oddawaniu nieruchomości w trwały zarząd i wieczyste użytkowanie,
5) prowadzenie postępowania o wywłaszczenie nieruchomości,
6) rozpatrywanie wniosków o ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości,
7) rozpatrywanie wniosków o zwroty nieruchomości uprzednio wywłaszczonych,
8) rozpatrywanie wniosków o przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności,
9) prowadzenie postępowań w sprawach o odszkodowania,
10) przygotowanie dokumentacji do regulacji stanów prawnych nieruchomości powiatowych i Skarbu Państwa,
11) zwrot działek rolnych, siedliskowych i przyzagrodowych,
12) wydawanie zaświadczeń do celów ubezpieczenia rolniczego,
13) udział w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji.


§ 36

Wydział Budownictwa


Do podstawowych zadań Wydziału Budownictwa należy:
1) nadzór nad przestrzeganiem zgodności zagospodarowania terenu z planami zagospodarowania,
2) nadzorowanie zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych z polskimi normami,
3) stała współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego,
4) opiniowanie projektów planu zagospodarowania przestrzennego,
5) przygotowywanie decyzji pozwalających na prowadzenie robót budowlanych,
6) dokonywanie zmian pozwoleń na budowę, przenoszenie decyzji o pozwoleniu na budowę na rzecz innych podmiotów,
7) prowadzenie spraw związanych z udzieleniem zgody bądź odmową zgody na odstępstwo od przepisów budowlanych,
8) przyjmowanie zgłoszeń o zamiarze budowy oraz wykonywania robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę,
9) zatwierdzanie projektów zagospodarowania działki oraz rozwiązań urbanistycznych i architektonicznych,
10) wydawanie pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części,
11) kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji,
12) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zastrzeżonych prawem budowlanym,
13) przyjmowanie zgłoszeń rozbiórek obiektów budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na rozbiórkę oraz nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę,
14) przygotowywanie pozwoleń na rozbiórkę,
15) wydawanie zaświadczeń, poświadczeń, i innych dokumentów w sprawach określonych przepisami administracji architektoniczno-budowlanej,
16) wydawanie zaświadczeń dla właścicieli domów jednorodzinnych potwierdzających powierzchnię użytkową domów jednorodzinnych,
17) wydawanie zaświadczeń o samodzielności lokali,
18) prowadzenie rejestru wydanych decyzji o pozwoleniu na budowę,
19) naliczanie i pobieranie opłat skarbowych za czynności urzędowe oraz za wydane zaświadczenia, zezwolenia,
20) udział w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji.


§ 37

Wydział Komunikacji


Do podstawowych zadań Wydziału Komunikacji należy:
1) prowadzenie rejestracji pojazdów i ich ewidencji,
2) sprawowanie nadzoru nad stacjami kontroli pojazdów,
3) wydawanie zezwoleń na prowadzenie stacji kontroli pojazdów,
4) wydawanie uprawnień dla diagnostów,
5) wydawanie i zatrzymywanie dokumentów potwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami w ruchu krajowym i międzynarodowym, w tym pojazdami uprzywilejowanymi,
6) wydawanie zezwoleń na prowadzenie ośrodków szkolenia kierowców,
7) wydawanie uprawnień instruktorom nauki jazdy,
8) nakładanie obowiązków zadań przewozowych na potrzeby obronności i bezpieczeństwa,
9) prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów,
10) prowadzenie rejestrów przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców.


§ 38

Wydział Uzgadniania Dokumentacji


1. Do podstawowych zadań Wydziału Uzgadniania Dokumentacji należy:
1) obsługa inwestorów w zakresie uzgadniania dokumentacji projektowej,
2) zwoływanie posiedzeń Zespołu Uzgadniania Dokumentacji,
3) koordynacja w zakresie współdziałania jednostek branżowych uczestniczących w posiedzeniach Zespołu,
4) weryfikacja składanej do uzgadniania dokumentacji technicznej,
5) kontrola dokumentów po uzgodnieniu,
6) wycena robót,
2. Zespół Uzgadniania Dokumentacji Projektowej działa w oparciu o Regulamin Powiatowego Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowej Sieci Uzbrojenia Terenu.


§ 39

Zarząd Dróg Powiatowych


Do podstawowych zadań Zarządu Dróg Powiatowych należy:
1) opracowywanie planów rozwoju i finansowania sieci drogowej i jej utrzymania,
2) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
3) koordynacja robót w pasie drogowym,
4) prowadzenie robót zabezpieczających i utrzymania dróg,
5) gospodarowanie drogami i nieruchomościami w pasie drogowym,
6) prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
7) udzielanie zezwoleń na wykonywanie robót w pasie drogowym,
8) udział w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji.


§ 40

Powiatowy Rzecznik Konsumenta


Do podstawowych zadań Rzecznika Konsumenta należy:
1) prowadzenie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego,
2) współpraca z organizacjami chroniącymi interesy konsumentów,
3) podejmowanie działań na rzecz konsumentów.


§ 41

Inspektor Kontroli Wewnętrznej


1. Do podstawowych zadań Inspektora Kontroli Wewnętrznej należy:
1) realizacja zadań wynikających z regulaminu kontroli wewnętrznej, a w szczególności:
- opracowywanie programów i projektów kontroli: kompleksowych, problemowych i doraźnych,
- prowadzenie analiz przedkontrolnych,
- przeprowadzanie kontroli,
- prowadzenie postępowań pokontrolnych oraz przygotowywanie i egzekwowanie ,
zaleceń pokontrolnych.
2) na polecenie Starosty lub osoby upoważnionej podejmowanie współpracy z innymi organami np. NIK oraz współdziałanie w zakresie udostępniania wyników kontroli przeprowadzanych w ramach zadań doraźnych.


§ 42

Audytor Wewnętrzny


Do podstawowych zadań Audytora Wewnętrznego należy:
1) badanie dowodów księgowych oraz zapisów w księgach rachunkowych,
2) badanie systemu gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi,
3) badanie efektywności i gospodarności zarządzania finansowego,
4) badanie realizacji zadań i celów postawionych przez jednostkę,
5) badanie wdrażania i przestrzegania procedur wynikających z przepisów prawa i przyjętych przez kierownictwo jednostki,
6) przegląd, ocena i weryfikacja stopnia przestrzegania efektywności oraz adekwatności mechanizmów kontroli w jednostce,
7) przedstawianie Staroście obiektywnej i niezależnej oceny funkcjonowania kontrolowanych jednostek pod względem legalności, gospodarności, celowości, rzetelności, a także przejrzystości i jawności,
8) opracowywanie rocznego planu audytu.


§ 43

Powiatowy Inspektor Ruchu Drogowego


Do podstawowych zadań Powiatowego Inspektora Ruchu Drogowego należy:
1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem licencji, zezwoleń oraz zaświadczeń w krajowym transporcie drogowym osób i rzeczy,
2) współpraca z Urzędem Marszałkowskim w sprawach koordynowania rozkładów jazdy przewoźników wykonujących zarobkowy przewóz osób,
3) koordynacja rozkładów jazdy w liniach regularnych w zarobkowym przewozie osób dla linii komunikacyjnych niewykraczających poza powiat,
4) prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem i uzgadnianiem opracowań projektowych z zakresu rozwiązań komunikacyjnych,
5) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego i współpraca w tym zakresie z Policją i Zarządami Dróg,
6) prowadzenie spraw z zakresu wykorzystania dróg w sposób szczególny (zawody sportowe, imprezy itp.),
7) zatwierdzanie projektów stałej i czasowej organizacji ruchu, rozpatrywanie wniosków i skarg w tym zakresie,
8) udział w komisjach wprowadzających zmiany w organizacji ruchu,
9) opiniowanie analiz bezpieczeństwa i warunków ruchu i wnioskowanie w sprawach zmian organizacji ruchu w aspekcie jego bezpieczeństwa,
10) udział w pracach Zespołu Uzgadniania Dokumentacji.


§ 44

Geodeta Powiatowy


Do podstawowych zadań Geodety Powiatowego należy:
1) zakładanie i aktualizacja osnów szczegółowych,
2) zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej,
3) modernizacja ewidencji gruntów i budynków,
4) planowanie wydatków środków budżetowych oraz powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na opracowania geodezyjne i kartograficzne,
5) sporządzanie sprawozdań w zakresie realizacji budżetu,
6) kontrola terenowa i kameralna wykonywanych opracowań,
7) współpraca i kontrola gmin w zakresie prawidłowości wykonywania zadań powierzonych,
8) przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości,
9) ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych,
10) prowadzenie powiatowych baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie,
11) kontrola i koordynacja pracy Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej, ZUD i Wydziału Geodezji,
12) wykonywanie bieżących poleceń Starosty.


§ 45

Geolog Powiatowy


Do zadań Geologa Powiatowego należy sprawowanie obowiązków organu administracji geologicznej pierwszej instancji, nie zastrzeżonych do właściwości ministra i wojewody, w tym:
1. zatwierdzanie projektów prac geologicznych,
2. przyjmowanie dokumentacji geologicznych,
3. gromadzenie informacji i próbek uzyskanych w wyniku prowadzenia prac geologicznych,
4. udzielanie koncesji na poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin pospolitych na powierzchni nie przekraczającej 2 ha i przewidywanym rocznym wydobyciu nie przekraczającym 20 000 m sześciennych,
5. sprawowanie kontroli i nadzoru w zakresie wykonywania przez przedsiębiorcę uprawnień z tytułu koncesji,
6. określanie opłaty eksploatacyjnej za prowadzenie działalności bez wymaganej koncesji lub niezgodnie z jej warunkami,
7. sprawozdawczość w zakresie prowadzonych spraw.


Rozdział 5
Zasady przyjmowania skarg i wniosków



§ 46

1. Skargi i wnioski przyjmowane są w Starostwie przez:
- Starostę,
- Wicestarostę,
- Sekretarza Powiatu,
- Naczelników.
2. Rejestr skarg i wniosków prowadzony jest przez Wydział Organizacji i Kadr.
3. Załatwianie skarg i wniosków koordynuje Sekretarz, który nadzoruje ich terminowość.
4. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisują: Starosta i Wicestarosta.


Rozdział 6
Zasady podpisywania pism oraz załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji



§ 47

1. Do podpisu Starosty zastrzeżone są:
a) korespondencja kierowana do naczelnych, centralnych i wojewódzkich organów administracji
rządowej, organów przedstawicielskich (Sejm, Senat, Sejmik Samorządowy) oraz centralnych i
wojewódzkich organów partii politycznych, organizacji społecznych i gospodarczych,
b) odpowiedzi na wnioski, interwencje radnych, posłów i senatorów,
c) odpowiedzi na skargi i wnioski dotyczące działalności Starostwa i pracowników,
d) decyzje w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej zastrzeżone do decyzji
własnej,
e) pisma dotyczące stosunku pracy.
2. Wicestarosta (Sekretarz) na podstawie upoważnienia Starosty podpisuje dokumenty w sprawach określonych w ust. 1 pkt. a), b), c), d), e).
3. Dokumenty przedstawiane do podpisu Starosty (Wicestarosty, Sekretarza) muszą być parafowane przez pracownika przygotowującego projekt.
4. Projekty uchwał Rady muszą być parafowane pod względem prawnym i redakcyjnym przez Radcę Prawnego, a pod względem merytorycznym przez pracownika przygotowującego ten dokument.
5. Uchwały Zarządu, decyzje oraz inne rozstrzygnięcia muszą być parafowane przez pracowników przygotowujących ten dokument, a w razie potrzeby mogą być parafowane przez Radcę Prawnego.
6. Wicestarosta, Sekretarz i naczelnicy wydziałów upoważnieni są do podpisywania korespondencji w zakresie określonym zakresami czynności i upoważnień.
7. Dokumenty inne, nie wymienione w ustępach od 1 do 5 – podpisuje Starosta, ustęp 2 i 3 stosuje się odpowiednio.


§ 48

Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania przez Starostwo indywidualnych spraw z zakresu administracji.
1. Ogólne zasady postępowania i terminy załatwiania w sprawach wnoszonych przez strony postępowania administracyjnego oraz w sprawach skarg i wniosków określa Kodeks Postępowania Administracyjnego, Instrukcja Kancelaryjna i przepisy szczególne.
2. Pracownicy Starostwa zobowiązani są do należytej dbałości o wykonanie zadań publicznych powiatu, z uwzględnieniem interesu państwa, interesu powiatu oraz indywidualnych interesów obywateli.
3. Obowiązki pracowników samorządowych określają art. 15-19 Ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych (tekst jednolity: Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1593 z późniejszymi zmianami..
4. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwienie indywidualnych spraw mieszkańców ponoszą kierownicy wydziałów oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
5. Kontrolę i koordynację załatwiania indywidualnych spraw mieszkańców, w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interwencji sprawuje Sekretarz.
6. Sprawy wnoszone do Starostwa są ewidencjonowane zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną.

Rozdział 7
Postanowienia końcowe



§ 49

1. Naczelnicy Wydziałów obowiązani są przedkładać na bieżąco wnioski do niniejszego regulaminu w celu doskonalenia organizacji pracy Starostwa.
2. Spory kompetencyjne w ramach Starostwa rozstrzyga Starosta.
3. Szczegółowy wykaz kompetencji przekazanych organom gmin i innym jednostkom, z którymi podpisano porozumienia zawierają porozumienia wraz z załącznikami i aneksami.


§ 50

W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie obowiązujące przepisy prawa pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych i przepisy wykonawcze.


§ 51

Zmian Regulaminu Organizacyjnego dokonuje Rada Powiatu w trybie właściwym do jego uchwalenia.


Wytworzył lub odpowiada za treść:brak danych, data: 00.00.0000 r.
Wprowadził:Katarzyna Pazio, data: 12.01.2006 r., godz. 14.16
Ostatnia aktualizacja:Katarzyna Pazio, data: 12.01.2006 r., godz. 14.16
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
12.01.2006 r., godz. 14.16Katarzyna PazioDodanie strony do BIP.

Strona oglądana: 4844 razy.