Wersja archiwalna BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Główna treść‡ strony

Uzasadnienie

Zarząd Powiatu występuje do Rady Powiatu o zatwierdzenie wykazu i planu wydatków , które nie wygasają z upływem roku 2017. Proponowany ostateczny termin realizacji finansowej zadań upływa w dniu 30.06.2018 r.
1) Zadanie pn. Wykonanie dokumentacji technicznej przebudowy drogi powiatowej Nr 4329W na odcinku Kury do drogi krajowej nr 50, zawarta umowa nr 507.2015 z firmą Wajrak Stanisław „ INWESTOR” Konin , Pracownia Projektowa Konin ul Okólna 6. W dniu 15.09.2017 r. Jednostka Projektowa złożyła wniosek o wydanie decyzji ZRID. Obecnie trwa procedura związana z wydawaniem ww. decyzji. Wniosek wymagał uzupełnienia, przygotowany jest wniosek o odstępstwo od warunków określonych w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury. Zakładając 90 dniowy termin niezbędny na uzyskanie decyzji ZRID zakończenie zadania nastąpi po 01.01.2018 r.
2) Zadanie pn. Projekt budowy chodnika w msc Sitki, gm. Klembów, zawarta umowa nr 420.2016 z firmą Szydłowski Piotr Biuro Projektów drogowych TMP PROJEKT z Białej Podlaskiej. W dniu 20.10.2017 r. Jednostka Projektowa złożyła wniosek o wydanie decyzji ZRID. Obecnie trwa procedura związana z wydawaniem ww. decyzji. Zakładając 90 dniowy termin niezbędny na uzyskanie decyzji ZRID przewidywany termin zakończenie nastąpi w roku 2018.
3) Zadanie pn. Projekt drogi w Starowoli , zawarta umowa nr 91.2016 z firmą Szydłowski Piotr Biuro Projektów drogowych TMP PROJEKT z Białej Podlaskiej. W dniu 25.09.2017 r. Jednostka Projektowa złożyła wniosek o wydanie decyzji ZRID. Z uwagi na konieczność zawieszenia postępowania od 10.11.2017 r. do 21.11.2017 r. ze względu na konieczność poprawy map przygotowanych dla celu podziałów nieruchomości, termin uzyskania decyzji ZRID ulega wydłużeniu
4) Zadanie pn. Przebudowa drogi na odcinku Zagościniec- Helenów , zawarta umowa nr 048.2016 z firmą Szydłowski Piotr Biuro Projektów drogowych TMP PROJEKT z Białej Podlaskiej. Jednostka Projektowa nie uzyskała w zakładanym terminie map podziału nieruchomości niezbędnych dla złożenia wniosku o ZRID. Przygotowanie map uległo zwłoce ze względu na prowadzoną na terenie obrębu modernizację operatu ewidencji gruntów na zlecenie Geodety Powiatowego. Dopiero zakończenie modernizacji ewidencji gruntów pozwoliło na zatwierdzenie map podziałowych. Wykonanie map zlecone było oddzielnym postępowaniem. Aktualnie Jednostka Projektowa opracowała całą dokumentację projektową i jest w trakcie kompletowania i składania wniosku o ZRID.
5) Zadanie Projekt kanalizacji deszczowej w ul Mazowieckiej w Starych Załubicach , zawarta umowa nr 178,2016 z firmą Szydłowski Piotr Biuro Projektów drogowych TMP z Białej Podlaskiej. Ze względu na skomplikowane proceduralnie zadanie podzielono na dwa. Jedno na pozwolenie na budowę i drugie na ZRID. Do dnia dzisiejszego decyzja - pozwolenie wodno - prawne nie została wydana. Postępowanie prowadzi Miasto Stołeczne Warszawa. Terminy wydania decyzji są przedłużane ze względu na skomplikowany charakter sprawy w tym składane na etapie postępowania uwagi jednego z właścicieli nieruchomości którego nieruchomość będzie objęta decyzją.
6) Zadanie pn. Przebudowa ul. Drewnickiej i Kochanowskiego w Ząbkach, Przetarg ogłoszony po raz trzeci . Składanie ofert do dnia 08.12.2017r. Umowa z potencjalnym wykonawcą zostanie podpisana do dnia Sesji .
7) Zadanie pn. Budowa ronda na skrzyżowaniu ulic Mareckiej, Szerokiej i Dworkowej, zawarta umowa nr 367.2017 z firmą P&K Jaczewscy, Jaczewski Paweł z Korytnicy oraz umowa na nadzór inwestorski Nr 402.2017 z Panią Grażyną Urban PROJ-BUD firma projektowo-budowlana. Wobec braku możliwości zakupu wymaganych w projekcie słupów energetycznych wykonawca nie może dokonać ich montażu i zakończenia robót. Zamawiający nie zgodził się na zastąpienie słupów stalowych betonowymi chcąc zachować estetykę i jednakowy rodzaj zastosowanych rozwiązań w całym przebiegu drogi. Prace zostaną wykonane po 01 01 2018 r.
8) Zadanie Przebudowa mostu w Kurach gm. Tłuszcz, zawarta umowa nr 331.2017 z dn. 09.08.2017 z Przedsiębiorstwem Produkcyjno- Usługowe JAWAL z Kielc . Wykonawca mógł przestąpić do realizacji robót dopiero po uzyskaniu zatwierdzenia organizacji ruchu na czas objazdu. Niestety sporządzenie dokumentacji i uzyskanie uzgodnień trwało. Na etapie wykonywania robót natrafiono na kilka trudności w realizacji robót. Brak możliwości sprowadzenia w krótkim terminie urządzeń do wykonania palowania filarów most. Następnie wysoki poziom wód w rzece który skutkował opóźnieniami w budowie przyczółków. Ostatecznie roboty zostały zaangażowane w sposób pozwalający na stwierdzenie iż obiekt ma szanse na wybudowanie. Ze względu na okres zimowy niektóre prace nie mogą być jednak prowadzone i muszą być odłożone do czasu temperatur zewnętrznych dodatnich.
9) Zadanie pn. Rozbudowa skrzyżowania dróg powiatowych nr 4357 W – ul. Armii Krajowej (na odcinku od skrzyżowania z ulicą Załuskiego do ul. Piłsudskiego ) z drogą powiatową nr 4361 W – ul Sasina (na odcinku do linii kolejowej E75), zawarta umowa z wykonawcą 248.2017 z firmą Szydłowski Piotr Biuro Projektów drogowych TMP PROJEKT z Białej Podlaskiej. Wydłużenie terminu realizacji umowy spowodowane jest długotrwałą procedurą wydawania warunków przebudowy sieci elektroenergetycznej, której gestorem jest PGE Dystrybucja S.A. RE Legionowo. Wniosek o wydanie przedmiotowych warunków jednostka projektowa złożyła po wypracowaniu z Zamawiającym, koncepcji przebudowy przedmiotowej drogi dnia 21.08.2017 r. Ponadto, dnia 13.10.2017 r. złożono do Urzędu Miejskiego w Wołominie wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, która do dnia dzisiejszego nie została wydana.
10) Zadanie pn. Rozbudowa drogi powiatowej Nr 4304 (ul. Szkolna) w Słupnie gm. Radzymin, zawarta umowa nr 397.2017 z firmą KROL Zakład Robót Drogowych, w dniu 16.10.2017 wprowadzono wykonawcę na budowę. Wykonawca przystąpił
do realizacji prac związanych z budową zbiornika infiltracyjnego. Warunki pogodowe i terenowe nie pozwoliły na zrealizowanie dalszej części robót na zakładanym na 2017 r. poziomie kosztowym. Wysoki poziom wód gruntowych nie pozwala na właściwe prowadzenie prac które muszą być realizowane w kolejności „od ujścia” czyli miejsc najniżej położonych
11) Zadanie pn. Przebudowa ulicy Wileńskiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Sikorskiego do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 635, gm. Wołomin, zawarta umowa nr 80.2017 z firmą NOW-EKO Biuro Projektów z Olsztyna . W dniu 14.08.2017 r. Jednostka projektowa złożyła wniosek do PGE Dystrybucja o wydanie warunków technicznych dla występujących kolizji z liniami energetycznymi oraz w dniu 31.07.2017r. złożono wniosek o wydanie kolizji z siecią gazową do Polskiej Spółki Gazownictwa w Warszawie. Do dnia 06. 12. 17 r. nie wpłynęły powyższe warunki.
12) Zadanie Projekt rozbudowy i przebudowy drogi powiatowej ( ul. Lipowa i Wolności) na odcinku od skrzyżowania z ul Powstańców do granicy gm. Zielonka, gm. Zielonka , zawarta umowa nr 260/2017 z firmą AKonsult mgr. Inż. Adam Kluj Nadzory, projektowanie i wykonawstwo. Koszty jednostkowe za poszczególne składowe dokumentacji projektowej podane przez Jednostkę Projektową w ofercie pozwalają na rozliczenie zadania w 2017r. jedynie do wysokości 25 000,00 zł. Termin wykonania zadania nie jest zagrożony.
13) Zadanie pn. Budowa nowego śladu od węzła Czarna do skrzyżowania z trasą S8 , zawarta umowa Nr 361.2013 z firmą Biuro Inżynierii Lądowej Sp. z o.o z Warszawy. Zadanie jest aktualnie na etapie wydawania pozwolenia wodno-prawnego. Postępowanie prowadzi Marszałek Województwa Lubelskiego. Uzyskano informację iż data wydania decyzji to 22.12.2017 r.
Doliczając czas niezbędny, żeby decyzja stała się ostateczna (ok. 21 dni) to termin złożenia wniosku o ZRID ok. 15.01.2018 r.
14) Zadanie Wykonanie przebudowy istniejących dwóch skrzyżowań – ul. Piłsudskiego z ul Lwowską oraz ul Piłsudskiego z ul Gdyńską w ramach zadania Rozbudowa drogi powiatowej nr 4360W ul Piłsudskiego i ul Radzymińskiej, zawarte umowy nr 482.2017 i 486/2017 z firmą P&K Jaczewscy Jaczewski Paweł oraz z firmą PROMAK na nadzór inwestorski. Wykonawca wybrany dopiero po ogłoszeniu trzeciego postępowania przetargowego. W dwóch wcześniejszych postępowaniach nie zgłosił się żaden oferent. Umowa podpisana została z Wykonawcą w dniu 30.11.2017 r. Termin wprowadzenia przewidziano na dzień 06.12.2017 r.
15) Zadanie Wykonanie projektu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu drogi powiatowej Nr 4352 W ul Marecka z drogą gminną ul Przyjacielska w Kobyłce w ramach zadania Przebudowa ciągu ulic Załuskiego, Zagańczyka, Mareckiej, Szerokiej w Kobyłce, zawarta umowa nr 332.2017 z firmą Global Traffic System Sp z o.o z Baranowa . Prace nie zostały zrealizowane w terminie umownym z winy wykonawcy. Wykonawcy zostaną naliczone kary z tytułu opóźnienia realizacji umowy. Należy jednak zabezpieczyć środki na wypłatę wynagrodzenia umownego.
16) Zadanie Przebudowa sieci oświetlenia zewnętrznego na działce przy ul Asfaltowej w Zagościncu wg projektu w ramach zadania Budowa bazy dla Wydziału Inwestycji i Drogownictwa , gm. Wołomin, Pierwotny termin realizacji robót określony został na dzień 20.12.2017 r. Z uwagi na wysoki poziom wód gruntowych wykonawca nie miał możliwości wykonania robót ziemnych i wykopów pod kable elektryczne zasilające latarnie. Częste opady deszczu spowodowały utrzymywanie się lustra wody na poziomie gruntu. Nie było możliwości odpompowania wody. Prace zostały wstrzymane do czasu gdy możliwe będzie wykonanie wykopów.
17) Dotacja dla Gminy Marki na przebudowę drogi powiatowej ul. Kościuszki i Sosnowej w Markach, zawarte porozumienie Nr 031.46.2017 na przekazanie zadania i finansowanie w latach 2017-2018r. Burmistrz Miasta Marki złożył wniosek o przedłużenie terminu realizacji I etapu zadania do 30 czerwca 2018. Złożone przez mieszkańca Marek odwołanie od decyzji – pozwolenie na budowę spowodowało znaczne opóźnienie procedury wyboru wykonawcy.
18) Zadanie Rozbudowa Zespołu Szkół w Zielonce (laboratoria i warsztaty), zawarta umowa nr 360.2017 z wykonawcą Marcin Marzec INSTAL-TECH z Krakowa. W dniu 23.08.2017r. została podpisana umowa na wykonanie zadania. Wykonawca kilkakrotnie przygotowywał koncepcje rozbudowy budynku, gdyż uwarunkowania terenowe wymagały wprowadzenia rozmaitych modyfikacji. Termin realizacji ustalony w umowie to 30.11.2017 r. Umowa została aneksowana. W związku z tym, iż koncepcje zostały zaakceptowane przez Zamawiającego w dniu 29.11.2017 r. Zakładając 65 dniowy termin niezbędny na uzyskanie decyzji o pozwoleniu na budowę, Jednostka Projektowa nie ma możliwości wykonania kompleksowego projektu wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę do końca roku 2017 r. W związku z tym nie ma możliwości wykonania przedmiotu umowy w roku bieżącym.
19) Zadanie Modernizacja parku wraz z budową pawilonu przy pałacu w Chrzęsnem . Po przygotowaniu dokumentacji i uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na budowę ogłoszono przetargi na wybór wykonawcy robót. Na realizację zadania zostały ogłoszone dwa postępowania przetargowe na dostawę i montaż namiotu halowego oraz wykonanie stóp fundamentowych i posadzki w namiocie w Chrzęsnem. Pierwszy przetarg na zakup i montaż namiotu został unieważniony ze względu na brak ofert. Na drugi dotyczący wykonania stóp fundamentowych i posadzki wpłynęły dwie oferty. Umowa z potencjalnym wykonawca zostanie podpisana do dnia Sesji.


Wytworzył lub odpowiada za treść:brak danych, data: 00.00.0000 r.
Wprowadził:Małgorzata Jeznach, data: 28.12.2017 r., godz. 12.11
Ostatnia aktualizacja:Małgorzata Jeznach, data: 28.12.2017 r., godz. 12.11
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
28.12.2017 r., godz. 12.11Małgorzata JeznachDodanie strony

Strona oglądana: 1750 razy.