Wersja archiwalna BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Główna treść‡ strony

Protokół Nr 35/2015

z dnia 28.07.2015 r.
PROTOKÓŁ Nr 35/2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu Wołomińskiego
z dnia 28 lipca 2015 r.


W posiedzeniu Zarządu Powiatu Wołomińskiego uczestniczyli:
- jego Członkowie: Adam Łossan, Karol Małolepszy i Marta Rajchert oraz
- zaproszeni na posiedzenie: Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz, Sekretarz Aneta Piotrowska, Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Dorota Romańczuk, Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Jolanta Zalewska – Czarnak, Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa Andrzej Nocoń, Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury, Promocji i Sportu Katarzyna Pazio.

Porządek obrad:
1. Przyjęcie porządku obrad.
2. Przyjęcie protokołu z posiedzenia Zarządu w dniu 14 lipca 2015 r.
3. WSO:
1) Wniosek Stowarzyszenia Rzeczpospolita Norwidowska ze Strachówki w sprawie zmiany harmonogramu realizacji zadania publicznego „Sobiescy i Norwidowie. Rodzinne historie z Rzeczpospolitej Norwidowskiej”.
2) Informacja Radzymińskiego Klubu Sportowego „MAZUR” o odstąpieniu od realizacji zadania publicznego z zakresu Kultura fizyczna.
4. WGN: Projekt Uchwały Zarządu w sprawie wyrażenia zgody na złożenie wniosku o usunięcie 3 drzew znajdujących się na terenie Domu dziecka w Równem.
5. WID:
1) Wniosek dotyczący wyrażenia opinii w sprawie zmiany granic parku kulturowego „Ossów Wrota Bitwy Warszawskiej 1920 roku”.
2) Wniosek w sprawie utworzenia nowego zadania „Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej ul. Lipińskiej z drogą gminną ul. Mickiewicza w Wołominie”.
3) Wniosek w sprawie wprowadzenia zmian w budżecie Powiatu na 2015 rok.
4) Wniosek dotyczący dokończenia budowy chodnika w ul. Korczaka w Radzyminie.
5) Wniosek dotyczący wykonania naprawy dachu w budynku Domu Dziecka w Równem.
6) Wniosek dotyczący zadania „Sporządzenie dokumentacji projektowej przebudowy drogi 4321W na odcinku Kuligów-Czarnów”.
7) Wniosek o wyrażenie zgody na likwidację spycharki uniwersalnej.
6. WEP: Wnioski o współorganizację imprez.
7. Wniosek Dyrektor ZSTZ w Radzyminie o zdjęcie 10 pozycji ze stanu szkoły środków trwałych.
8. SK: Sprawy budżetowe.
9. Sprawy różne.

Rozpoczęcie obrad: godz. 14.00.

Ad. 1.
Odczytano i przyjęto porządek posiedzenia bez uwag.

Ad. 2.
Przyjęto protokół z posiedzenia Zarządu w dniu 14 lipca 2015 r.

Ad. 3.
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich omówiła wniosek Stowarzyszenia Rzeczpospolita Norwidowska ze Strachówki w sprawie zmiany harmonogramu realizacji zadania publicznego „Sobiescy i Norwidowie. Rodzinne historie z Rzeczpospolitej Norwidowskiej”. Zmiany dotyczą terminu przeprowadzenia warsztatów tworzenia murali
i budowy strony internetowej. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na zmianę harmonogramu realizacji ww. zadania publicznego.
Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich zapoznała Zarząd z informacją Radzymińskiego Klubu Sportowego „MAZUR” o odstąpieniu od realizacji zadania publicznego „Organizacja imprezy sportowo-rekreacyjnej w 95. rocznicę Bitwy Warszawskiej dla młodzieży w piłce siatkowej plażowej”.

Ad. 4.
Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami omówiła projekt Uchwały Zarządu Powiatu Wołomińskiego w sprawie wyrażenia zgody na złożenie wniosku o usunięcie 3 drzew znajdujących się na terenie Domu dziecka w Równem. Następnie Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę Nr V-184/2015 w sprawie wyrażenia zgody na złożenie wniosku o usunięcie 3 drzew znajdujących się na terenie Domu dziecka w Równem.

Ad. 5.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa omówił wniosek dotyczący wyrażenia opinii w sprawie zmiany granic parku kulturowego „Ossów Wrota Bitwy Warszawskiej 1920 roku”. Z przedstawionego przez Burmistrz Wołomina planu wynika, że odcinek ul. Matarewicza o długości ok. 300m znajdzie się w granicach ww. parku kulturowego. Członkowie Zarządu pozytywnie zaopiniowali projekt dotyczący zmiany granic parku kulturowego „Ossów Wrota Bitwy Warszawskiej 1920 roku”.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa przedstawił wniosek w sprawie utworzenia nowego zadania „Przebudowa skrzyżowania drogi powiatowej ul. Lipińskiej z drogą gminną ul. Mickiewicza w Wołominie”. Wymagana kwota na realizację tego zadania to 150 tys. zł. Przeprowadzenie takiej inwestycji jest uzasadnione poprawą bezpieczeństwa pieszych oraz uporządkowaniem ruchu kierowców pojazdów. Zarząd uznał za zasadne wykonanie takiej inwestycji, po czym jednogłośnie wyraził zgodę na ww. wniosek.
Zarząd zapoznał się z kolejnym wnioskiem przedstawionym przez Naczelnika w sprawie przeniesienia środków z zadania „Remont bieżni boiska szkolnego na terenie Zespołu Szkół w Tłuszczu, ul. Radzymińska 2” w wysokości 12 tys. zł na zadanie „Wykonanie projektu windy do przewozu łóżek z chorymi w DPS w Radzyminie”. Proponowana zmiana
w planie finansowym pozwoli na zakończenie procedury wyboru wykonawcy i podpisania umowy, co da możliwość zrealizowania ww. prac. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na przeniesienie ww. kwoty.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa zreferował wniosek w sprawie zwiększenia środków przeznaczonych na realizację zadania inwestycyjnego „Dokończenie budowy chodnika w ul. Korczaka w Radzyminie wraz z budową parkingu, gm. Radzymin” o kwotę 210 tys. zł. Poinformował, że Burmistrz Radzymina deklaruje chęć partycypacji
w kosztach budowy chodnika w kwocie w wysokości 25 tys. zł. Zakres robót pozostałych do realizacji w ramach ww. zadania obejmuje wykonanie chodnika o długości 315m, którego szacowany koszt robót to ok. 170 tys. zł oraz wykonanie projektowanej zatoki postojowej wraz z chodnikiem ok. 100m na odcinku od ul. Wołomińskiej do ul. Słowackiego, którego szacowany koszt robót wynosi 100 tys. zł. Zarząd uznał, że wyrazi zgodę na wykonanie ww. zadania pod warunkiem zwiększenia przez Gminę Radzymin wkładu do 50% kosztów, zgodnie z przyjętymi ustaleniami w sprawie partycypacji gmin w kosztach budowy chodników.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa przedstawił potrzebę wykonania naprawy i konserwacji dachu w budynku Domu Dziecka w Równem. Obecnie stan dachu jest bardzo zły, są na nim liczne ślady rdzy, naprawie podlegają również kominy wraz z obróbkami, a także instalacja odgromowa. W związku z tym, że szacowany koszt wykonania ww. prac wynosi ok. 52 tys. zł, Naczelnik zwrócił się z prośbą o przeniesienie środków remontowych z pozycji Poradnie Rodzinne w kwocie 15 tys. zł oraz z pozycji Szkoły Zawodowe w kwocie 37 tys. zł. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na przesunięcie potrzebnych środków do wykonania przedmiotowego remontu.
Zarząd zapoznał się z kolejnym wnioskiem przedstawionym przez Naczelnika w sprawie zwiększenia kwoty przeznaczonej na realizację zadania inwestycyjnego „Sporządzenie dokumentacji projektowej przebudowy drogi 4321W na odcinku Kuligów-Czarnów” o 50 tys. zł w 2015 roku, w taki sposób, że kwota 15 tys. zł zostanie przeniesiona
z zadania „Projekt budowy chodnika w Ostrówku”, a kwota 35 tys. zł z zadania „ Projekt i budowa chodnika w m. Jaźwie”. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na przeniesienie ww. środków na zadanie inwestycyjne pod nazwą „Sporządzenie dokumentacji projektowej przebudowy drogi 4321W na odcinku Kuligów-Czarnów”.
Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa omówił następny wniosek w sprawie wyrażenia zgody na likwidację maszyny budowlanej jaką jest spycharka uniwersalna. Maszyna została w bardzo dużej części wyeksploatowana, a koszty ewentualnej naprawy znacząco przekraczają rzeczywistą wartość. W związku z powyższym Zarząd wyraził zgodę na zdjęcie ze stanu WID składnika majątkowego o nr SPW 182/580/2001 oraz na niezwłoczne przekazanie do punktu złomowania.

Ad. 6.
Zarząd rozpatrzył wnioski o współorganizację imprez i podjął następujące decyzje:
1) ROKIS w Radzyminie – Przygotowanie i realizacja show audiowizualnego pn. „Bój o Radzymin 1920”-video mappingu w ramach uroczystych obchodów 95. rocznicy Bitwy Warszawskiej - dofinansowanie 5.000 zł (3-za)
2) RKS „Mazur” Radzymin – Turniej Piłki Siatkowe Plażowej w 95. rocznicę Bitwy warszawskiej 1920 r. – odmowa dofinansowania (2-za, 1-wstrz.)

Ad. 7.
Wicestarosta zapoznał Zarząd z treścią pisma Dyrektor Zespołu szkół Terenów Zieleni w Radzyminie w sprawie zdjęcia ze stanu szkoły środków trwałych pozycji takich jak:
- 3x Domek Camping Wilga II
- 2x Domek Camping Wilga I
- 3x zestaw komputerowy
- kserokopiarka CANON
- obieraczka do ziemniaków.
Zgodnie z wnioskiem część z nich uległa całkowitemu zniszczeniu lub naprawa przekracza koszt zakupu nowego sprzętu. Zarząd jednogłośnie wyraził zgodę na zdjęcie ww. mienia ze stanu środków trwałych ZSTZ w Radzyminie.

Ad. 8.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę nr V-185/2015 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Wołomińskiego na rok 2015.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę nr V-186/2015 w sprawie zmiany w budżecie jednostek organizacyjnych Powiatu Wołomińskiego na rok 2015.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę nr V-187/2015 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Wołomińskiego na rok 2015.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę nr V-188/2015 w sprawie zmiany w budżecie jednostek organizacyjnych Powiatu Wołomińskiego na rok 2015.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę nr V-189/2015 w sprawie zmiany uchwały Nr V-179/2015 Zarządu Powiatu Wołomińskiego z dnia 14 lipca 2015 r. w sprawie rozdysponowania rezerwy ogólnej w roku 2015.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę nr V-190/2015 w sprawie przeniesień w planie finansowym jednostek budżetowych Powiatu Wołomińskiego na rok 2015.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę nr V-191/2015 w sprawie zmian w budżecie Powiatu Wołomińskiego na rok 2015.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę nr V-192/2015 w sprawie zmiany w budżecie jednostek organizacyjnych Powiatu Wołomińskiego na rok 2015.
Zarząd jednogłośnie podjął Uchwałę nr V-193/2015 w sprawie informacji z wykonania budżetu Powiatu Wołomińskiego oraz udzielonych umorzonych nieopodatkowanych należności budżetowych za II kwartał 2015 roku.

Ad. 9.
Wicestarosta zapoznał Zarząd z ciążącym zobowiązaniem Powiatu względem firmy Willa Developer z Radzymina dotyczącym ogrodzenia działki, której granica biegnie w poprzek szklarni, która należy do ZSTZ w Radzyminie, a następnie upoważnił Naczelnika Wydziału Inwestycji i Drogownictwa do rozpoczęcia przygotowań w celu rozbiórki szklarni ze względu na zbyt duży koszt jej przerobienia oraz ogrodzenia ww. działki.
Wicestarosta zapoznał Członków Zarządu z informacją odnośnie uroczystości związanych z rocznicą Bitwy Warszawskiej.
Zarząd zapoznał się z treścią pisma firmy Exalo Drilling S.A. w sprawie sprzedaży prawa użytkowania wieczystego gruntu oraz budynków i budowli stanowiących odrębny od gruntu przedmiot własności, położonych w Wołominie przy ul. Łukasiewicza 11.
Wicestarosta zapoznał Zarząd z treścią pisma Dyrektora Szpitala Powiatowego w Wołominie w sprawie wyznaczenia przedstawiciela podmiotu tworzącego do prac komisji konkursowych na stanowisko Ordynatora Oddziału Chorób Wewnętrznych II oraz na stanowisko Ordynatora Oddziału Ginekologiczno – Położniczego. Zarząd wyznaczył Pana Karola Małolepszego jak przedstawiciela Zarządu Powiatu.
Wicestarosta zapoznał Zarząd z pismem Burmistrz Wołomina w sprawie nadania rondu leżącemu w ciągu drogi powiatowej nr 4312W u zbiegu ulic Podmiejskiej, 100-lecia, Armii Krajowej i Szkolnej nazwy „Rondo im. Księdza Sylwestra Zycha”. Zarząd jednogłośnie wyraził pozytywną opinię w tej sprawie.
Wicestarosta przedstawił informację w sprawie dzierżawienia terenu przy ul. Kobyłkowskiej. Poinformował, że zostanie podpisane porozumienie w sprawie ugody.

Na tym protokół zakończono.
Godz. zakończenia: 15.50
Protokołowała: Magdalena Kuźnicka


Wytworzył lub odpowiada za treść:Zarząd Powiatu Wołomińskiego, data: 28.07.2015 r.
Wprowadził:Magdalena Olejasz, data: 07.08.2015 r., godz. 14.14
Ostatnia aktualizacja:Magdalena Olejasz, data: 07.08.2015 r., godz. 14.14
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
07.08.2015 r., godz. 14.14Magdalena OlejaszDodanie strony

Strona oglądana: 2045 razy.