Główna treść strony
Protokół Nr 3/2015
z dnia 13.01.2015 r.
PROTOKÓŁ Nr 3/2015
z posiedzenia Zarządu Powiatu Wołomińskiego
z dnia 13 stycznia 2015 r.
W posiedzeniu Zarządu Powiatu Wołomińskiego uczestniczyli:
- jego Członkowie: Kazimierz Rakowski, Adam Łossan, Marta Rajchert, Mariusz Dembiński i Karol Małolepszy oraz
- zaproszeni na posiedzenie: Skarbnik Jadwiga Tomasiewicz, Sekretarz Aneta Piotrowska, Naczelnik Wydziału Inwestycji i Drogownictwa Andrzej Nocoń i inspektor Małgorzata Śmiałkowska, pracownicy Biura Prawnego: radcowie prawni Joanna Wyszyńska-Orszulak i Maciej Sota, Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich Dorota Romańczuk, Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Promocji Katarzyna Pazio, Zastępca Naczelnika Wydziału Obsługi Zarządu Jolanta Lejk.
Porządek posiedzenia:
1.Przyjęcie porządku obrad.
2.Przyjęcie protokołu posiedzenia Zarządu w dniu 5 stycznia 2015 r.
3.BP: Informacja dotycząca powództwa HEN-MAR Marcin Kujawa przeciwko Powiatowi Wołomińskiemu.
4.WSO:
1)Tematy konkursów ofert na realizację zadań publicznych w roku 2015.
2)Oferta realizacji zadania publicznego z zakresu Kultury fizycznej złożona w trybie pozakonkursowym przez Fundację GRADIAM ze Stanisłowowa Pierwszego.
3)Wniosek Stowarzyszenia PRO z Ząbek w sprawie zmiany kosztorysu realizacji zadania publicznego pn. „Ząbki dla Powiatu – PRO wsparcie systemu pomocy rodzinie”.
5.WEP:
1)Realizacja zadań oświatowych w Powiecie Wołomińskim.
2)Wnioski o objęcie patronetem Starosty.
6.WZ: Założenia Reagionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.
7.SK: Sprawy budżetowe.
8.Sprawy różne.
Rozpoczęcie obrad: godz. 14.00.
Ad. 1.
Odczytano i przyjęto porządek posiedzenia bez uwag.
Ad. 2.
Przyjęto protokół posiedzenia Zarządu w dniu 5 stycznia 2015 r.
Ad. 3.
Radcowie prawni Biura Prawnego zapoznali Członków Zarządu z sytuacją związaną z powództwem Pana Marcina Kujawy reprezentującego firmę HEN-MAR, skierowanym przeciwko Powiatowi Wołomińskiemu. Streścili dotychczasowe działania w zakresie podjętych czynności związanych z powództwem i reprezentacją Powiatu przed Sądem oraz możliwością zastosowania procedury mediacyjnej.
Zarząd zobowiązał tut. Biuro Prawne do sporządzenia, do dnia 19.01.2015 r. jednoznacznej opinii i oceny ryzyk w tym zakresie oraz zapewnienie obecności prawnika podczas spotkania z p. Henrykiem Kujawą w dniu 19.01.2015 r.
Ad. 4.
1)Zaproszona na posiedzenie Zarządu Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich przedstawiła tematy konkursów ofert na realizację zadań publicznych w roku 2015 oraz objaśniła zasady konstruowania i ogłaszania tematów konkursowych. Tematy obecnej edycji w części są kontynuowane oraz uzupełnione o nowe. Po przeprowadzonej dyskusji Zarząd wprowadził korekty w tematach zadań w konkursach nr 3 i 7.
2)Po przeanalizowaniu oferty realizacji zadania publicznego z zakresu Kultury fizycznej złożonej w trybie pozakonkursowym przez Fundację GRADIAM ze Stanisławowa Pierwszego, Zarząd jednogłośnie zdecydował o jej odrzuceniu ze względu na fakt, że nie spełnia wymogu ustawowego zadania własnego powiatu.
3)Po przeanalizowaniu wniosku Stowarzyszenia PRO z Ząbek w sprawie zmiany kosztorysu realizacji zadania publicznego pn. „Ząbki dla Powiatu – PRO wsparcie systemu pomocy rodzinie”, w związku z ograniczeniem dotacji Powiatu do wysokości 25.000,00 zł. Zarząd przyjął propozycję zmian - 3 głosy za przy 2 głosach wstrzymujących się.
Ad. 5.
1)Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Promocji przedstawiła informację o stanie realizacji zadań oświatowych za ostatni rok szkolny. Po zapoznaniu się z wynikami sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych oraz trendami demograficznymi i kierunkami kształcenia w powiecie, Zarząd postanowił o kontynuowaniu tego tematu na kolejnych posiedzeniach i wypracowaniu stanowiska w kontekście zmian w profilach kształcenia w szkołach powiatowych oraz możliwości uzupełniania wykształcenia w formule Centrum Kształcenia Ustawicznego. Postawą dalszej dyskusji powinna być wieloletnia strategia rozwoju oświaty.
2)Zarządowi zostały przedstawione dwa wnioski o przyznanie patronatów: Chorągwi Stołecznej ZHP Hufca Wołomin i częściowe dofinansowanie Akcji Zima oraz Stowarzyszenia Rodzicielstwa Zastępczego „Iskra Nadziei” i częściowe dofinansowanie warsztatów i zajęć terapeutycznych.
W związku z wnioskiem formalnym członka Zarządu p. M. Rjchert dotyczącym analizy procedury wnioskowania w zakresie przyznawania patronatów oraz wnioskowanych kwot dofinansowania, Zarząd po przeprowadzonej dyskusji przegłosował propozycję obniżenia wnioskowanej przez Hufiec ZHP kwoty dofinansowania do poziomu 3.000, stusunkiem głosów - 4 głosy za i 1 wstrzymującym się oraz odrzucił wniosek Stowarzyszenia „Iskra Nadziei” stosunkiem głosów 4 przeciw i 1 wstrzymującym się ze względu na częściowe dofinansowanie przedsięwzięcia w ramach środków PCPR w Wołominie.
Ad. 6.
Z-ca Naczelnika Wydziału Obsługi Zarządu zapoznała Członków z treścią założeń Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Kontraktu Terytorialnego dla Województwa Mazowieckiego, preferowanymi do dofinansowania typami zadań oraz poinformowała o bieżącej współpracy i informowaniu Wydziałów Starostwa o możliwościach aplikowania w poszczególnych Programach Operacyjnych.
Ad. 7.
Skarbnik zaproponowała Autoporawkę nr 1 Zarządu Powiatu do projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Wołomińskiego na rok 2015, które wynikają z uwag zawartych w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie. Zarząd zaopiniował ją pozytywnie.
Ad. 8.
Wicestarostwa A. Łossan streścił Członkom Zarządu przebieg spotkania reprezentantów Starostw Powiatowych w sprawie pojawiających się rozbieżnych stanowisk pomiędzy samorządowcami a geodetami.
Na tym protokół zakończono.
Godz. zakończenia: 17.05.
Wytworzył lub odpowiada za treść: | Starosta Wołomiński - Kazimierz Rakowski, data: 13.01.2015 r. |
---|
Wprowadził: | Magdalena Olejasz, data: 30.01.2015 r., godz. 12.30 |
---|
Ostatnia aktualizacja: | Magdalena Olejasz, data: 30.01.2015 r., godz. 12.39 |
---|
Rejestr zmian:Czas | Administrator | Opis zmiany |
---|
30.01.2015 r., godz. 12.39 | Magdalena Olejasz | Edycja strony |
30.01.2015 r., godz. 12.30 | Magdalena Olejasz | Dodanie strony |