Wersja archiwalna BIP

Biuletyn Informacji Publicznej

Zawiera informacje publiczne w postaci elektronicznej, wymagane przez polskie prawo.

Główna treść‡ strony

Udzielanie pomocy osobom posiadającym status uchodźcy

Podstawa prawna, potrzebne dokumenty, opłaty, tryb odwoławczy.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
ul. Legionów 78, 05-200 Wołomin
tel. (22) 776-44-95 lub (22) 776-44-96

Godziny pracy:

- poniedziałek, w godz. 9.00 - 17.00
- wtorek - piątek, w godz. 8.00 - 16.00

Dyrektor PCPR: Maciej Burakowski

Osoby zajmujące się w/w sprawą: Robert Rakoczy


Podstawa prawna:

- Ustawa z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. Nr 64, poz. 593 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 1 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowych zasad udzielania pomocy uchodźcom, wysokości świadczeń pieniężnych, form i zakresu pomocy, trybu postępowania w tych sprawach oraz warunków wstrzymania pomocy lub jej odmowy (Dz. U. Nr 109, poz. 1160 z późn. zm.)


Potrzebne dokumenty:

* Wniosek który składa zainteresowany powinien zawierać:
- pisemną deklarację o zamiarze zamieszkania na terenie określonego województwa;
- pisemne oświadczenie, że z podobnym wnioskiem uchodźca nie zwrócił się na terenie innego województwa;
- pisemne oświadczenie o gotowości przystąpienia do uzgodnionego programu integracji.

Do wniosku należy dołączyć kopie:
- decyzji Prezesa Urzędu do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców lub decyzji Rady do Spraw Uchodźców o nadaniu statusu uchodźcy;
- dokumentu podróży przewidzianego w Konwencji Genewskiej, wydanego przez Prezesa Urzędu do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców;
- karty pobytu wydanej w związku z nadaniem statusu uchodźcy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
- innych dokumentów, którymi dysponuje uchodźca, mogących pomóc w opracowaniu programu integracji.

Pomoc udzielana uchodźcy jest realizowana w ramach indywidualnego programu integracji, uzgodnionego między Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie a uchodźcą, określającego wysokość, zakres i formy pomocy, w zależności od indywidualnej sytuacji życiowej uchodźcy i jego rodziny, oraz zobowiązania stron. Pomocy udziela Starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania uchodźcy.


Opłaty:

Brak.


Czas rozpatrzenia sprawy:

Pomocy o którą ubiega się uchodźca udziela się na jego wniosek złożony w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji przyznającej status uchodźcy. Wniosek o przyznanie pomocy złożony w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie rozpatruje się nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku.


Tryb odwoławczy:

Uchodźcy niezadowolonemu z rozstrzygnięcia zawartego w decyzji służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie ul. Senatorska 35 za pośrednictwem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.



Dokument umieścił/a: Katarzyna Pazio
Dokument sporządził/a: PCPR
Za treść dokumentu odpowiada: Maciej Burakowski


Wytworzył lub odpowiada za treść:brak danych, data: 00.00.0000 r.
Wprowadził:Katarzyna Pazio, data: 04.11.2003 r., godz. 15.02
Ostatnia aktualizacja:Nieznany, data: 02.04.2013 r., godz. 10.50
Rejestr zmian:
CzasAdministratorOpis zmiany
02.04.2013 r., godz. 10.50NieznanyEdycja strony
04.11.2003 r., godz. 15.02Katarzyna PazioDodanie strony do BIP.

Strona oglądana: 4764 razy.